Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hobbyjibbers intar backarna.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jespr" data-source="post: 97873" data-attributes="member: 32056"><p>marcus_e_and_co: Den där "wild-stylen" DU pratar om var mer inriktad på Absinthdrickande och helfärgade overaller som passade till monobrädan. Den "wild-stylen" jag pratar om är att våga på sig något nytt, utforska berget på flera olika sätt och framför allt ha roligt när man åker, med andra ord en återupptäckt av den gamla wildstylen, men med en djupare tanke involverad. Den suddas ut i och med att pengarna i tävlingarna växer sig mot fem och sexsiffriga summor, och pressen att vinna dessa siffror växer. </p><p></p><p>Jag antar att det som jag egentligen ser som negativt med en mer disciplinerad sport är att det blir som vilken annan sport som helst. Jag har inga problem med att fler "hobbyjibbers" intar backarna, och på så sätt ger bättre parker, utan jag ogillar tanken att sporten inte längre blir en unik sport som skiljer sig från drösen av vanliga sporter som finns där ute: </p><p></p><p>Det blir inte längre någon extremsport!!!</p><p></p><p>//Jespr</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jespr, post: 97873, member: 32056"] marcus_e_and_co: Den där "wild-stylen" DU pratar om var mer inriktad på Absinthdrickande och helfärgade overaller som passade till monobrädan. Den "wild-stylen" jag pratar om är att våga på sig något nytt, utforska berget på flera olika sätt och framför allt ha roligt när man åker, med andra ord en återupptäckt av den gamla wildstylen, men med en djupare tanke involverad. Den suddas ut i och med att pengarna i tävlingarna växer sig mot fem och sexsiffriga summor, och pressen att vinna dessa siffror växer. Jag antar att det som jag egentligen ser som negativt med en mer disciplinerad sport är att det blir som vilken annan sport som helst. Jag har inga problem med att fler "hobbyjibbers" intar backarna, och på så sätt ger bättre parker, utan jag ogillar tanken att sporten inte längre blir en unik sport som skiljer sig från drösen av vanliga sporter som finns där ute: Det blir inte längre någon extremsport!!! //Jespr [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hobbyjibbers intar backarna.
Tillbaka
Topp