Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
högfartsåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 950338" data-attributes="member: 118552"><p>Är inte en del av förklaringen att liftkapaciteten är större än vad nedfarterna klarar av?</p><p>Brukar inte vara i Åre så ofta men om det är stängt på högzon då vill jag minnas att det blir rätt tjockt med folk i gästrappet och allt vad det heter. Det är upplagt för konflikter mellan olika kategorier av åkare. </p><p>Visst finns det problem nere i alperna också, speciellt på eftermiddagen när folk ska ner till byn. I Zermatt blir det rätt grisigt från Trockerner Steg ner till Furi på den svarta backen. Detta trots att det går att undvika denna om man åker upp till Schwartsee (stavning?) och tar den långa svängen ner till Furi. Där får jag erkänna att jag tappat tålamodet ibland. Sen är det den stora rännan ner mot Mooserwirt i St Anton där många blåser på rätt friskt. Kan bli lite trångt med folk där inte för att backen är smal men det är enormt med folk. Sen har jag varit med om en olycka när en kompis blev påkörd så jag tar det lugnt även om man får svära ibland.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 950338, member: 118552"] Är inte en del av förklaringen att liftkapaciteten är större än vad nedfarterna klarar av? Brukar inte vara i Åre så ofta men om det är stängt på högzon då vill jag minnas att det blir rätt tjockt med folk i gästrappet och allt vad det heter. Det är upplagt för konflikter mellan olika kategorier av åkare. Visst finns det problem nere i alperna också, speciellt på eftermiddagen när folk ska ner till byn. I Zermatt blir det rätt grisigt från Trockerner Steg ner till Furi på den svarta backen. Detta trots att det går att undvika denna om man åker upp till Schwartsee (stavning?) och tar den långa svängen ner till Furi. Där får jag erkänna att jag tappat tålamodet ibland. Sen är det den stora rännan ner mot Mooserwirt i St Anton där många blåser på rätt friskt. Kan bli lite trångt med folk där inte för att backen är smal men det är enormt med folk. Sen har jag varit med om en olycka när en kompis blev påkörd så jag tar det lugnt även om man får svära ibland. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
högfartsåkning
Tillbaka
Topp