Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
högfartsåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 950444" data-attributes="member: 74439"><p>Något som jag tycker mig kunna se är att lekparkerna är alldeles för öppna. Hade de varit bättre avspärrade med en ingång och en utgång så hade nog färre förvillat sig in där och hamnat i vägen.</p><p>Vad gäller höghastighetsåkning i pisten så är min uppfattning att det utövas av åkare med ganska dålig teknik men ännu sämre självinsikt. Det är samma typ av personer som tycker att de är bättre än genomsnittet på att köra bil när de konstant kör för fort och bromsar hårt inför varje rödljus. Det är nog tyvärr ett beteende som vi aldrig kommer att komma ifrån, vare sig på vägarna eller i pisterna. Slutligen, de som prompt ska åka i de svarta backarna trots att de saknar tekniken för det gör det förmodligen inte för att de har roligare, utan enbart för att kunna säga att de har åkt svarta backar, för som vi alla vet så får man ligga om man åker brant.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 950444, member: 74439"] Något som jag tycker mig kunna se är att lekparkerna är alldeles för öppna. Hade de varit bättre avspärrade med en ingång och en utgång så hade nog färre förvillat sig in där och hamnat i vägen. Vad gäller höghastighetsåkning i pisten så är min uppfattning att det utövas av åkare med ganska dålig teknik men ännu sämre självinsikt. Det är samma typ av personer som tycker att de är bättre än genomsnittet på att köra bil när de konstant kör för fort och bromsar hårt inför varje rödljus. Det är nog tyvärr ett beteende som vi aldrig kommer att komma ifrån, vare sig på vägarna eller i pisterna. Slutligen, de som prompt ska åka i de svarta backarna trots att de saknar tekniken för det gör det förmodligen inte för att de har roligare, utan enbart för att kunna säga att de har åkt svarta backar, för som vi alla vet så får man ligga om man åker brant. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
högfartsåkning
Tillbaka
Topp