Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
högfartsåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fransosen" data-source="post: 950748" data-attributes="member: 66849"><p>Angående krönen så håller jag med, ser man inte över krönet så får man ta det försiktigt. </p><p>10 m marginalen ser jag som en marginal i sidled, inte många åkare som klarar av en snabb acceleration i sidled på 10 m... Framförallt om man ser till att åka bakom dem.</p><p></p><p>För övrigt så såg jag en riktigt elak olycka i år här i Trysil (där jag bor), i Högegga för de som känner till det. En åkare i hög fart som kom flygandes över ett krön och körde på en långsammare åkare nedanför. Det gick inte bra alls, med flera svåra benbrott som resultat. Sånt får en att fundera lite...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fransosen, post: 950748, member: 66849"] Angående krönen så håller jag med, ser man inte över krönet så får man ta det försiktigt. 10 m marginalen ser jag som en marginal i sidled, inte många åkare som klarar av en snabb acceleration i sidled på 10 m... Framförallt om man ser till att åka bakom dem. För övrigt så såg jag en riktigt elak olycka i år här i Trysil (där jag bor), i Högegga för de som känner till det. En åkare i hög fart som kom flygandes över ett krön och körde på en långsammare åkare nedanför. Det gick inte bra alls, med flera svåra benbrott som resultat. Sånt får en att fundera lite... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
högfartsåkning
Tillbaka
Topp