Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Högzon Åre - rimlig förväntan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frippolov" data-source="post: 1292088" data-attributes="member: 82257"><p>Generellt så är slår Åre fortfarande de andra orterna som du jämför med även utan högzonen (min åsikt).</p><p></p><p>Eftersom både Vemdalen och Funäsfjällen består av flera olika skidområden med åtminstone 15-40 min bilrestid/skidbuss mellan, så kan du lägga till Duved/Tegefjäll, Trillevallen men även Bydalen, Storlien och Gruvbacken som bilnära alternativ och dagsutflykter från Åre också.</p><p></p><p>Vemdalen, Trysil och Åre är mer exploaterat än de övriga orterna, vilket bör innebära en hel del liftköer under v8.</p><p></p><p>Med bil hade valet stått mellan Åre (inkl utflykter till mindre orter inom 1 timmes radie) och Funäsfjällen+Lofsdalen för min del.</p><p></p><p>Ibland blåser hela veckan på högzonen bort, ibland är det vindstilla och klarblå himmel. Samma gäller över krönet i Vemdalen. Väder är väder tyvärr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frippolov, post: 1292088, member: 82257"] Generellt så är slår Åre fortfarande de andra orterna som du jämför med även utan högzonen (min åsikt). Eftersom både Vemdalen och Funäsfjällen består av flera olika skidområden med åtminstone 15-40 min bilrestid/skidbuss mellan, så kan du lägga till Duved/Tegefjäll, Trillevallen men även Bydalen, Storlien och Gruvbacken som bilnära alternativ och dagsutflykter från Åre också. Vemdalen, Trysil och Åre är mer exploaterat än de övriga orterna, vilket bör innebära en hel del liftköer under v8. Med bil hade valet stått mellan Åre (inkl utflykter till mindre orter inom 1 timmes radie) och Funäsfjällen+Lofsdalen för min del. Ibland blåser hela veckan på högzonen bort, ibland är det vindstilla och klarblå himmel. Samma gäller över krönet i Vemdalen. Väder är väder tyvärr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Högzon Åre - rimlig förväntan?
Tillbaka
Topp