Höja upp bindningen?

Höja upp bindningen?
Jag har inte testat till snowboard men tror det är lika bra som till skidor där du kan få ut svängarna skarpare och bättre utan att ta i med pjäxan. Köp och var glad!

Höja upp bindningen?
haha BigAir du är fan över allt trotts att du inte åker snowboard :)
bara gött att nån håller igång forumet! tack å hej

Höja upp bindningen?
Ja, rosa pinjenötter inlindade i turkos sirap.
Antagligen måste jag ju ställa upp med min mycket begåvade hjärna och ge dig ett svar!
Jag är ju tros allt BigAir.

Men satsa på en platta, det är sjukt skönt när du ska svänga. Blir även lättare att få skär.
Men när du ska jibba kan det "kanske" vara ett minus då man vill ligga så nära railet, boxen osv som möjligt för bättre kontroll.
Tror inte det blir så stor skillnad i parken med platta på en snowboard, men lät ju bli mos mycket skönare att svänga/pista ner..

Nu snor jag en liten replik.
Eder betvingade vägvisare BigAir. "Eller något i den stilen.."

Höja upp bindningen?
Jag håller med min gode vän HARS. En bredare bräda är nog det bästa. Om du verlkigen gillar att åka vädigt fort och lägger dina svängar som en kockkniv i varmt smör kan en smal bräda med risers vara bra, men om du åker lite mer allaround med lite pist, offpist och parkåkning så är en bredare bräda utan risers det bästa.

Höja upp bindningen?
jo de tror jag också på..
men saken är att jag precis skaffat en ny bräda.. de funkar att åka när det är hårt men så fort de blir slask så sjunker jag ner i hugger.. nu har jag iof köpt en bataleon bräda å de sägs ju att den inte skär ner lika mycket i snön.. nån som vet om det är nån märkbarskillnad?

Höja upp bindningen?
Jag säger verkligen inte det här på något sarkastiskt sätt utan jag undrar bara: Varför har du köpt en bräda som är för smal??

Du kommer inte att märka någon skillnad på hur mycket toedrag du får med en Bataleon jämfört med andra brädor, du kantställer ju brädan lika mycket trots TBT.

Sälj den och köp nåt som passar dig bättre!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp