Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hoppa med marker baron
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Puderslaktarn" data-source="post: 997878" data-attributes="member: 90304"><p>Jadu, de är ju en turbinding vilket innebär att den är högre än en binding utan gå-funktion, ståhöjden ligger på 36mm vilket kan jämföras med runt 20mm på vanliga alpinbindningar, sen är den väsentligt tyngre än en vanlig alpinbindningar också. Men den håller väldigt bra att hoppa med, nu vet jag inte om du syftar på att köra i parken eller big mountain men den står pall i båda fallen. Dock om du inte ska ut på tur så skulle jag rekommendera en bindning utan gåfunktion som tex marker griffon, marker jester, salomon sth 14/16 eller look pivot.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Puderslaktarn, post: 997878, member: 90304"] Jadu, de är ju en turbinding vilket innebär att den är högre än en binding utan gå-funktion, ståhöjden ligger på 36mm vilket kan jämföras med runt 20mm på vanliga alpinbindningar, sen är den väsentligt tyngre än en vanlig alpinbindningar också. Men den håller väldigt bra att hoppa med, nu vet jag inte om du syftar på att köra i parken eller big mountain men den står pall i båda fallen. Dock om du inte ska ut på tur så skulle jag rekommendera en bindning utan gåfunktion som tex marker griffon, marker jester, salomon sth 14/16 eller look pivot. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hoppa med marker baron
Tillbaka
Topp