Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hören i alla...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5125" data-attributes="member: 10565"><p>För min egen del får faktiskt folk tro vad de vill om vad det är de gör i backen. Jag har inget emot om nybörjare och försiktiga åkare väljer kortare skidor som är mer lättmanövrerade i de låga farter de kör i. </p><p></p><p>Man skall inte glömma att just den kategorin åkare FAKTISKT har lika stor glädje av carvingskidorna som de duktiga. Jag har träffat hur många åkare som helts som man gott skulle kunna kalla "dåliga" som med stor entusiasm beskriver hur mycket roligare det blivit att åka med de nya skidorna. Givetvis gör de inte skärande svängar, men väldigt många, till och med av dem som nära nog helt saknar teknik, får ändå till en lite extra skjuts ur svängen med carvinglagg. Läggs detta till den allmäna högre graden av manöverbarhet de känner blir helt enkelt nöjet klart större. Roligare är alltså nyckelordet här.</p><p></p><p>Jag vill alltså säga att just kategorin av "dåliga" åkare hör till dem som bäst utnyttjar den nya kortcarvingskidtrenden. De som missbrukar den är snarare lite duktigare åkare, speciellt sådana med telisar under fötterna. Det är i denna klass man hittar de stora förlorarna. I ett land som Sverige är denna kategori faktiskt väldigt stor och det är därför man borde ge de flesta shopar näringsförbud och låta de kortskiderekomenderande butiksbiträdena interneras i lämpliga arbetsläger. Dessa biträden baserar helt enkelt sina felaktiga råd till duktiga åkare på vad som visa sig funka för de som ej är duktiga. Ett minst lika sort problem som att stackars aktiesparare får ludermässiga råd av mäklare, om du frågar mig.</p><p></p><p>HWC HitMe</p><p></p><p>Mannen, Myten, Millimeterrättvisaren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5125, member: 10565"] För min egen del får faktiskt folk tro vad de vill om vad det är de gör i backen. Jag har inget emot om nybörjare och försiktiga åkare väljer kortare skidor som är mer lättmanövrerade i de låga farter de kör i. Man skall inte glömma att just den kategorin åkare FAKTISKT har lika stor glädje av carvingskidorna som de duktiga. Jag har träffat hur många åkare som helts som man gott skulle kunna kalla "dåliga" som med stor entusiasm beskriver hur mycket roligare det blivit att åka med de nya skidorna. Givetvis gör de inte skärande svängar, men väldigt många, till och med av dem som nära nog helt saknar teknik, får ändå till en lite extra skjuts ur svängen med carvinglagg. Läggs detta till den allmäna högre graden av manöverbarhet de känner blir helt enkelt nöjet klart större. Roligare är alltså nyckelordet här. Jag vill alltså säga att just kategorin av "dåliga" åkare hör till dem som bäst utnyttjar den nya kortcarvingskidtrenden. De som missbrukar den är snarare lite duktigare åkare, speciellt sådana med telisar under fötterna. Det är i denna klass man hittar de stora förlorarna. I ett land som Sverige är denna kategori faktiskt väldigt stor och det är därför man borde ge de flesta shopar näringsförbud och låta de kortskiderekomenderande butiksbiträdena interneras i lämpliga arbetsläger. Dessa biträden baserar helt enkelt sina felaktiga råd till duktiga åkare på vad som visa sig funka för de som ej är duktiga. Ett minst lika sort problem som att stackars aktiesparare får ludermässiga råd av mäklare, om du frågar mig. HWC HitMe Mannen, Myten, Millimeterrättvisaren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hören i alla...
Tillbaka
Topp