Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hören i alla...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5127" data-attributes="member: 10565"><p>Jag tror att många nybörjare lurar sig själva när dom köper ett par carving. Köper man ett par carving lagg så börjar man inte automatiskt att skära i svängarna.</p><p></p><p>Det vanligaste felet nybörjare gör är </p><p>att ha alldeles för mycket bakåtvikt eller dåligbalans. Har du det på ett par carving då får du inte mycket mera skär än på ett par raka.</p><p></p><p>Anledningen till att nybörjare har lättare med Carvingskidor är helt och hållet längden. Det är lättare som nybörjare att ha kontroll över kortare skidor. Men i verkligheten hasar dom sig ner som dom gjort i alla tider.</p><p></p><p>Carving skidan svänger bara av sig själv med rätt teknik och när man fått in den..då är Carving verkligen något att ha. Men jag fattar inte det där du sa med telis Carving Himan..Carving rockar ju ännu fetare med telis..! Men man får ju inte ha för korta...</p><p></p><p>jaja...det var lite från mig</p><p>Telis Kungen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5127, member: 10565"] Jag tror att många nybörjare lurar sig själva när dom köper ett par carving. Köper man ett par carving lagg så börjar man inte automatiskt att skära i svängarna. Det vanligaste felet nybörjare gör är att ha alldeles för mycket bakåtvikt eller dåligbalans. Har du det på ett par carving då får du inte mycket mera skär än på ett par raka. Anledningen till att nybörjare har lättare med Carvingskidor är helt och hållet längden. Det är lättare som nybörjare att ha kontroll över kortare skidor. Men i verkligheten hasar dom sig ner som dom gjort i alla tider. Carving skidan svänger bara av sig själv med rätt teknik och när man fått in den..då är Carving verkligen något att ha. Men jag fattar inte det där du sa med telis Carving Himan..Carving rockar ju ännu fetare med telis..! Men man får ju inte ha för korta... jaja...det var lite från mig Telis Kungen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hören i alla...
Tillbaka
Topp