Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hören i alla...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5137" data-attributes="member: 10565"><p>Tack och grattis till ett mycket tänkvärt inlägg.</p><p></p><p>Jag har tyvärr inte varit i stånd att deltaga på detta forum på ett tag.</p><p>Arbete och annat tjafs sätter ibland felriktade stighudar i glidspåret.</p><p></p><p>Men jag vill gärna refera till mina privata experiment med extremt långa skidor utrustade med tandembindiningar.</p><p></p><p>Dessa åkdon påbörjade jag utvecklingen av under tidigt 80-tal och en av anledningarna till detta var den redan då skönjande tendensen till allt för korta skidor.</p><p>Att då precis som inom flygutbildningen spänna fast långskidornas tvivlare längst fram och själv bakom övervaka/styra lärjungen in i den rätta världen så att säga.</p><p>Framgången med detta pedagogiska instrument var väl lite si och så men en hel del fagra damer har i alla fall nyttjat tingestarna som andra hjälpmedel än för just skiing.</p><p></p><p>Som HitMe, JCM och du själv säger så är vi väl ganska få som lyckas få till fina skär i underlaget.</p><p></p><p>Jag tänker med darrande nostalgi på mina gamla TITAN XP7 212 (mattsvarta med vit blå röd längsgående ränder och stor vit text, stela som anabolstinn kuk) made in Suomi som med nästan rakskurna kanter tog mig nerför pucklar och isiga pister med skärande sväng. Carvingen föddes inte i mitten på 90-talet.</p><p>Den dog!</p><p></p><p>Allt övrigt i denna fråga har ni ju själva så fint beskrivit och jag kan bara bekräfta - BRA.</p><p></p><p></p><p>den okuvlige långskideutnyttjaren</p><p></p><p>/Arc</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5137, member: 10565"] Tack och grattis till ett mycket tänkvärt inlägg. Jag har tyvärr inte varit i stånd att deltaga på detta forum på ett tag. Arbete och annat tjafs sätter ibland felriktade stighudar i glidspåret. Men jag vill gärna refera till mina privata experiment med extremt långa skidor utrustade med tandembindiningar. Dessa åkdon påbörjade jag utvecklingen av under tidigt 80-tal och en av anledningarna till detta var den redan då skönjande tendensen till allt för korta skidor. Att då precis som inom flygutbildningen spänna fast långskidornas tvivlare längst fram och själv bakom övervaka/styra lärjungen in i den rätta världen så att säga. Framgången med detta pedagogiska instrument var väl lite si och så men en hel del fagra damer har i alla fall nyttjat tingestarna som andra hjälpmedel än för just skiing. Som HitMe, JCM och du själv säger så är vi väl ganska få som lyckas få till fina skär i underlaget. Jag tänker med darrande nostalgi på mina gamla TITAN XP7 212 (mattsvarta med vit blå röd längsgående ränder och stor vit text, stela som anabolstinn kuk) made in Suomi som med nästan rakskurna kanter tog mig nerför pucklar och isiga pister med skärande sväng. Carvingen föddes inte i mitten på 90-talet. Den dog! Allt övrigt i denna fråga har ni ju själva så fint beskrivit och jag kan bara bekräfta - BRA. den okuvlige långskideutnyttjaren /Arc [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hören i alla...
Tillbaka
Topp