Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
hotell och resturang och media i åre gymnasium
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 363361" data-attributes="member: 57206"><p>Här i Hofors där jag går Natur är vi inte full klass, den med lägst poäng hade 160 poäng (jag hade 275) medans om man jämför med andra linjer som t.ex. Bygg i sandviken så var det 220 och HR hade också ngt uppåt 200, detta beror ju då på att det är så pass många som söker till dessa linjer. </p><p></p><p>Att gå Media idag innebär en väldigt osäker framtid, speciellt gällande arbetsmarknaden, branschen är liten och idag är det på tok för många som går media mot hur stor marknaden i Sverige är. Många kommer om några år stå arbetslösa och med en medieutbildning i bagaget är det svårt att få andra jobb utan att plugga upp på komvux. Högskole- och unversitetbehörighet ska vi inte prata om, detta gäller i viss mån även HR men inte i samma grad.</p><p>Dom yrkersförberedande linjerna idag som kommer har en arbetsmarknad som kommer ha mkt lediga jobb och ngt år är som v-larsson sa eletriker, byggare osv.</p><p></p><p>Riksintag är enligt mig inte bra, det främjar populära orter och stora städer men slår hårt på gymnasieskolorna i dom mindre orterna, det kanske slutar med att dom försvinner och du måste pendla x mil varje dag även fast man går någon vanlij linje som t.ex. samhälle.</p><p>Nej till riksintag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 363361, member: 57206"] Här i Hofors där jag går Natur är vi inte full klass, den med lägst poäng hade 160 poäng (jag hade 275) medans om man jämför med andra linjer som t.ex. Bygg i sandviken så var det 220 och HR hade också ngt uppåt 200, detta beror ju då på att det är så pass många som söker till dessa linjer. Att gå Media idag innebär en väldigt osäker framtid, speciellt gällande arbetsmarknaden, branschen är liten och idag är det på tok för många som går media mot hur stor marknaden i Sverige är. Många kommer om några år stå arbetslösa och med en medieutbildning i bagaget är det svårt att få andra jobb utan att plugga upp på komvux. Högskole- och unversitetbehörighet ska vi inte prata om, detta gäller i viss mån även HR men inte i samma grad. Dom yrkersförberedande linjerna idag som kommer har en arbetsmarknad som kommer ha mkt lediga jobb och ngt år är som v-larsson sa eletriker, byggare osv. Riksintag är enligt mig inte bra, det främjar populära orter och stora städer men slår hårt på gymnasieskolorna i dom mindre orterna, det kanske slutar med att dom försvinner och du måste pendla x mil varje dag även fast man går någon vanlij linje som t.ex. samhälle. Nej till riksintag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
hotell och resturang och media i åre gymnasium
Tillbaka
Topp