Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Houdini skaljacka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OscarLi" data-source="post: 1215798" data-attributes="member: 164416"><p>Hade en Rollercoasterjacka som blev nopprig efter ca 2.5 veckors användning. Märkligt för en skaljacka kan tyckas men som tidigare nämnt har Houdini väldigt bra kundservice och jag kunde byta jackan i butiken i Åre trots att jag köpt jackan hos en av deras återförsäljare. Hur som helst håller jag med ovanstående om att rollercoaster känns kort, speciellt när man åker bräda, trots att det inte är en kort modell. Därför bytte jag den till en D-jacket. Ventilationsmöjligheterna, att öppningen går snett över sidan och inte som traditionellt endast i armhålan (vilket det är på D-jacket) och rörelsemöjligheterna i Rollercoastern är dock väldigt bra.</p><p>D-jacket är mycket längre baktill och har även bättre utbud av fickor, den väger säkert lite mer och prasslar lite mer i tyget men det är verkligen inget som jag stör mig på eller som spelar någon större roll i sammanhanget. Ventilationsmöjligheterna i D-jacket är något sämre men inte sämre än den den genomsnittliga ventilationslösningen på skaljackor. Jag använder också den lilla bröstfickan till liftkort och det fungerar fint. Supertack för tipset om hängaren, det hade även jag missat helt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OscarLi, post: 1215798, member: 164416"] Hade en Rollercoasterjacka som blev nopprig efter ca 2.5 veckors användning. Märkligt för en skaljacka kan tyckas men som tidigare nämnt har Houdini väldigt bra kundservice och jag kunde byta jackan i butiken i Åre trots att jag köpt jackan hos en av deras återförsäljare. Hur som helst håller jag med ovanstående om att rollercoaster känns kort, speciellt när man åker bräda, trots att det inte är en kort modell. Därför bytte jag den till en D-jacket. Ventilationsmöjligheterna, att öppningen går snett över sidan och inte som traditionellt endast i armhålan (vilket det är på D-jacket) och rörelsemöjligheterna i Rollercoastern är dock väldigt bra. D-jacket är mycket längre baktill och har även bättre utbud av fickor, den väger säkert lite mer och prasslar lite mer i tyget men det är verkligen inget som jag stör mig på eller som spelar någon större roll i sammanhanget. Ventilationsmöjligheterna i D-jacket är något sämre men inte sämre än den den genomsnittliga ventilationslösningen på skaljackor. Jag använder också den lilla bröstfickan till liftkort och det fungerar fint. Supertack för tipset om hängaren, det hade även jag missat helt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Houdini skaljacka
Tillbaka
Topp