Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
How to fila stålkanterna..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BigAir" data-source="post: 234113"><p>Jaha, så dom har i butkerna har lärt sig hur man filer ner kanter så det inte hugger på rails. Jag trodde dom oftast sysslade med att skapa bra och vassa kanter, inte tvärtom som frågan var här.</p><p></p><p>MEN hursomhelst, allt det där med filar osv är så jävla överkurs. Ta din stav och dra några ggr tills kanten är slö, även mitten av stålkanten mot andra stålkanten funkar om du har skidor. Minsta lilla järnrör går också bra att dra några ggr.</p><p>Sen tycker jag det är helt onödigt att fila ner dom, jag åker tills dom är nerfilade. Railar du så blir dom automatiskt nerfilade. Brukar inte hugga speciellt mycket bara duhar lite fart..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BigAir, post: 234113"] Jaha, så dom har i butkerna har lärt sig hur man filer ner kanter så det inte hugger på rails. Jag trodde dom oftast sysslade med att skapa bra och vassa kanter, inte tvärtom som frågan var här. MEN hursomhelst, allt det där med filar osv är så jävla överkurs. Ta din stav och dra några ggr tills kanten är slö, även mitten av stålkanten mot andra stålkanten funkar om du har skidor. Minsta lilla järnrör går också bra att dra några ggr. Sen tycker jag det är helt onödigt att fila ner dom, jag åker tills dom är nerfilade. Railar du så blir dom automatiskt nerfilade. Brukar inte hugga speciellt mycket bara duhar lite fart.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
How to fila stålkanterna..
Tillbaka
Topp