Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hudar smalare än skidan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 978408" data-attributes="member: 40931"><p>Enligt min erfarenhet så kan det när det blir "lagom" brant och hårt, bli nästan omöjligt att gå även med ett par hyfsat väl tillpassade stighudar. Då krävs skarjärn för att inte turen ska suga och lägg till lite exponering blir de mer eller mindre ett krav. Skulle huden ligga 7mm in på det ställe där du har som allra mest fäste tror jag gränsen sänks avsevärt för när det börjar bli jävligt drygt och bakhalt. </p><p></p><p>Allt är en gråskala dock, upp kommer man alltid såklart, bara man är tillräckligt beslutsam (och du har gott om tid). Men det ska ju vara kul också <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> Så fort det börjar bli bakhalt blir turandet jäkligt mkt jobbigare på ett irriterande sätt, tycker jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 978408, member: 40931"] Enligt min erfarenhet så kan det när det blir "lagom" brant och hårt, bli nästan omöjligt att gå även med ett par hyfsat väl tillpassade stighudar. Då krävs skarjärn för att inte turen ska suga och lägg till lite exponering blir de mer eller mindre ett krav. Skulle huden ligga 7mm in på det ställe där du har som allra mest fäste tror jag gränsen sänks avsevärt för när det börjar bli jävligt drygt och bakhalt. Allt är en gråskala dock, upp kommer man alltid såklart, bara man är tillräckligt beslutsam (och du har gott om tid). Men det ska ju vara kul också ;) Så fort det börjar bli bakhalt blir turandet jäkligt mkt jobbigare på ett irriterande sätt, tycker jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hudar smalare än skidan?
Tillbaka
Topp