Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
"hugg-släpp" i svängarna på isigt underlag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="movgoli" data-source="post: 1038789" data-attributes="member: 47225"><p>Helt sant M.M. </p><p>Optimalt material var kanske lite vagt beskrivet, ville bara se på det ur ett rent åk tekniskt perspektiv.</p><p></p><p>Vad kan göra att skidorna greppar helt perfekt på isigt underlag ända tills röd backe övergår till svart där de tenderar att börja hugga ock wobbla?</p><p>kan det bero på att inner och ytterskida vinklas olika mycket?,kan det komma från att jag omedvetet hamnar mer på hälarna när det brantar på? Någon därute med samma erfarenhet som har teknik tips?</p><p></p><p>Åker ca 30 d/år och har åkt skidor i över 40 år. Jag har tävlat som yngre ,arbetet som skidlärare och skidtränare.(allt detta before Carving). Jag åker idag nya grejor typ, Rossignol race sl 165(race stock) samt Nordica 193cm(race stock), Lange rs 140 tror inte jag kan ha mer anpassad utrustning för åkning på hårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="movgoli, post: 1038789, member: 47225"] Helt sant M.M. Optimalt material var kanske lite vagt beskrivet, ville bara se på det ur ett rent åk tekniskt perspektiv. Vad kan göra att skidorna greppar helt perfekt på isigt underlag ända tills röd backe övergår till svart där de tenderar att börja hugga ock wobbla? kan det bero på att inner och ytterskida vinklas olika mycket?,kan det komma från att jag omedvetet hamnar mer på hälarna när det brantar på? Någon därute med samma erfarenhet som har teknik tips? Åker ca 30 d/år och har åkt skidor i över 40 år. Jag har tävlat som yngre ,arbetet som skidlärare och skidtränare.(allt detta before Carving). Jag åker idag nya grejor typ, Rossignol race sl 165(race stock) samt Nordica 193cm(race stock), Lange rs 140 tror inte jag kan ha mer anpassad utrustning för åkning på hårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
"hugg-släpp" i svängarna på isigt underlag
Tillbaka
Topp