Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
"hugg-släpp" i svängarna på isigt underlag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="movgoli" data-source="post: 1040260" data-attributes="member: 47225"><p>Tack för inlägget jamt89</p><p></p><p>Det är helt riktigt att problemet inte är att skidan helt tappar greppet utan mera att den släpper /greppar om vartannat.</p><p></p><p>Har inte tänkt i dom banorna tidigare vad gäller vinklar. Jag vet att mina Lange rs (140) är ngt mera upprätta vad gäller framåt vinkel än tidigare åkdon och att det kändes som ett steg i rätt riktning. Jag har däremot aldrig reflekterat över skaft vinkel utåt/inåt utan har helt enkelt ställt in detta på egen hand så med strävan att stå så plant som möjligt på skidorna.</p><p></p><p>Kan mycket väl tänka att detta kanske inte är det bästa för mig då jag över pronerar (lutar underbenen inåt), Kanske kan detta leda till att kant vinkeln mot underlaget blir för liten i svängens slutfas och att skidorna därför "hackar"</p><p></p><p>Måste absolut prova och vinkla skaften utåt och funderar på vart man vänder sig för att få hjälp med att loda och ställa in pjäxorna utifrån mina fotställningar? någon som vet vart jag vänder mig för detta. Alpin garaget Stockholm som gäller för mig?, eller finns det bra hjälp på närmare håll ,typ Sälen??, Bor i södra Dalarna.</p><p>/Matte</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="movgoli, post: 1040260, member: 47225"] Tack för inlägget jamt89 Det är helt riktigt att problemet inte är att skidan helt tappar greppet utan mera att den släpper /greppar om vartannat. Har inte tänkt i dom banorna tidigare vad gäller vinklar. Jag vet att mina Lange rs (140) är ngt mera upprätta vad gäller framåt vinkel än tidigare åkdon och att det kändes som ett steg i rätt riktning. Jag har däremot aldrig reflekterat över skaft vinkel utåt/inåt utan har helt enkelt ställt in detta på egen hand så med strävan att stå så plant som möjligt på skidorna. Kan mycket väl tänka att detta kanske inte är det bästa för mig då jag över pronerar (lutar underbenen inåt), Kanske kan detta leda till att kant vinkeln mot underlaget blir för liten i svängens slutfas och att skidorna därför "hackar" Måste absolut prova och vinkla skaften utåt och funderar på vart man vänder sig för att få hjälp med att loda och ställa in pjäxorna utifrån mina fotställningar? någon som vet vart jag vänder mig för detta. Alpin garaget Stockholm som gäller för mig?, eller finns det bra hjälp på närmare håll ,typ Sälen??, Bor i södra Dalarna. /Matte [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
"hugg-släpp" i svängarna på isigt underlag
Tillbaka
Topp