Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
"hugg-släpp" i svängarna på isigt underlag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="movgoli" data-source="post: 1050919" data-attributes="member: 47225"><p>Drog igång tråden i slutet på förra vintern och fick en hel del tips,en del åk teknik en del material. Fick ett tips fr jamt69 (tack för det!) som gjorde att jag ifrågasatte mina pjäx inställningar. Har tidigare ställt in skorna själv (Lange Rs) så att jag står så plant i skorna som möjligt,eftersom jag pronerar en del ,lutar underbenen inåt så leder det för min del till att skaften också lutar inåt en del. Provade det omvända och vinklade skaften utåt. Det visade sig vara helt rätt för mig,vilket bekräftades när jag fick hjälp av shoppen i Vemdalen att med laser mäta upp mina vinklar när jag står med tryck mot plösen. Jag har alltså tidigare åkt med för liten vinkel på yttern ,vilket förmodligen lett till att det släppt och greppat om vartannat. Åkningen i helgen var så där försäsongshårt och det fungerade betydligt bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="movgoli, post: 1050919, member: 47225"] Drog igång tråden i slutet på förra vintern och fick en hel del tips,en del åk teknik en del material. Fick ett tips fr jamt69 (tack för det!) som gjorde att jag ifrågasatte mina pjäx inställningar. Har tidigare ställt in skorna själv (Lange Rs) så att jag står så plant i skorna som möjligt,eftersom jag pronerar en del ,lutar underbenen inåt så leder det för min del till att skaften också lutar inåt en del. Provade det omvända och vinklade skaften utåt. Det visade sig vara helt rätt för mig,vilket bekräftades när jag fick hjälp av shoppen i Vemdalen att med laser mäta upp mina vinklar när jag står med tryck mot plösen. Jag har alltså tidigare åkt med för liten vinkel på yttern ,vilket förmodligen lett till att det släppt och greppat om vartannat. Åkningen i helgen var så där försäsongshårt och det fungerade betydligt bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
"hugg-släpp" i svängarna på isigt underlag
Tillbaka
Topp