Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hund i Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="cave_man" data-source="post: 207851" data-attributes="member: 46801"><p>är enkelt o resa med hund inom europa...E mina kommentarer o det jag klippt in på min lista för min hund..men de stämmer iaf och jag har inte haft några problem hittils!</p><p></p><p>Tror det finns nån dryg sjuka där nere oxo förutom dvärgbandmask då som heter typ hjärtmask eller nåt! kolla med vet i swe men koll aoxo om vet i landet dit du ska till e billigare o göra sånt i för då kan du lika gärna fixa ej nödvändiga vaccinationer där!</p><p></p><p>1:EU land (X)</p><p> --www.sjv.se för full lista om vilka länder och vad tex sverige har för krav från dem--</p><p></p><p>2:Sällskapsdjurspass (X)</p><p> --Köper pass hos veterinären.Veterinär fyller i passet--</p><p></p><p>3:Id-märkning(X)</p><p> --Veterinären id-märker ditt djur, antingen med chip (ISO-standard 11784 eller 11785) eller tatuering. Be din veterinär kontrollera att märkningen är lättläst, i annat fall kan det bli problem vid gränspassagen in i andra länder eller vid återresan till Sverige--</p><p></p><p>4:Rabiesvaccination inkl. blodprov med godkänd mängd antikroppar mot rabies (X)</p><p> --Hunden eller katten ska ha en godkänd rabiesvaccination.</p><p>Observera att djuret måste vara id-märkt innan eller i samband med vaccination. Grundvaccinering kan göras på djur över tre månaders ålder - tidigare utförd vaccination är inte giltig för resa--</p><p></p><p>5:Avmaskning mot dvärgbandmask ( )</p><p> -- 1-10 dagar före hemresan, ska hunden eller katten avmaskas mot dvärgbandmask (Echinococcus multilocularis) av en veterinär i utlandet--</p><p></p><p>6:Anmälan till tullen vid gränspassagen (X)</p><p> --Vid inresan till Sverige ska gränsen passeras "på rött" där man anmäler att hunden eller katten reser in i landet, borde väl vara samma om du reser till ett annat land men kolla med jordbruksverket--</p><p></p><p></p><p>Om du/ni har några andra frågor e det väl bara höra av sig i min gästbok! gått o blivit ganska så insatt i detta då jag skall dra hem jycken från prag snart!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cave_man, post: 207851, member: 46801"] är enkelt o resa med hund inom europa...E mina kommentarer o det jag klippt in på min lista för min hund..men de stämmer iaf och jag har inte haft några problem hittils! Tror det finns nån dryg sjuka där nere oxo förutom dvärgbandmask då som heter typ hjärtmask eller nåt! kolla med vet i swe men koll aoxo om vet i landet dit du ska till e billigare o göra sånt i för då kan du lika gärna fixa ej nödvändiga vaccinationer där! 1:EU land (X) --www.sjv.se för full lista om vilka länder och vad tex sverige har för krav från dem-- 2:Sällskapsdjurspass (X) --Köper pass hos veterinären.Veterinär fyller i passet-- 3:Id-märkning(X) --Veterinären id-märker ditt djur, antingen med chip (ISO-standard 11784 eller 11785) eller tatuering. Be din veterinär kontrollera att märkningen är lättläst, i annat fall kan det bli problem vid gränspassagen in i andra länder eller vid återresan till Sverige-- 4:Rabiesvaccination inkl. blodprov med godkänd mängd antikroppar mot rabies (X) --Hunden eller katten ska ha en godkänd rabiesvaccination. Observera att djuret måste vara id-märkt innan eller i samband med vaccination. Grundvaccinering kan göras på djur över tre månaders ålder - tidigare utförd vaccination är inte giltig för resa-- 5:Avmaskning mot dvärgbandmask ( ) -- 1-10 dagar före hemresan, ska hunden eller katten avmaskas mot dvärgbandmask (Echinococcus multilocularis) av en veterinär i utlandet-- 6:Anmälan till tullen vid gränspassagen (X) --Vid inresan till Sverige ska gränsen passeras "på rött" där man anmäler att hunden eller katten reser in i landet, borde väl vara samma om du reser till ett annat land men kolla med jordbruksverket-- Om du/ni har några andra frågor e det väl bara höra av sig i min gästbok! gått o blivit ganska så insatt i detta då jag skall dra hem jycken från prag snart! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hund i Alperna
Tillbaka
Topp