Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur åka med en 4-åring i backarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Freeridefredde" data-source="post: 846059" data-attributes="member: 68133"><p>Jap pratade med ett medelålders par på en skidort för en vecka sedan om att använda sele. De höll i skidskola genom friluftsfrämjandet för 5-åringar på en mindre skidort under vinterhalvåret. De hade hållit på som skidskolelärare i ungefär tio år nu om jag inte minns fel. </p><p></p><p>Deras erfarenhet var att barn som åker utan sele lärde sig snabbare att "åka skidor" än de barn som åkt med sele när de kom till skidskolan, detta då barn med sele har föräldern som bromsar och i viss mån svänger åt barnet. </p><p></p><p>Jag har inga egna barn att testa på, så kan inte uttala mig om vad som är rätt eller fel. Men spontant verkar utan sele och skidskola vara det snabbast sättet att lära barnen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Freeridefredde, post: 846059, member: 68133"] Jap pratade med ett medelålders par på en skidort för en vecka sedan om att använda sele. De höll i skidskola genom friluftsfrämjandet för 5-åringar på en mindre skidort under vinterhalvåret. De hade hållit på som skidskolelärare i ungefär tio år nu om jag inte minns fel. Deras erfarenhet var att barn som åker utan sele lärde sig snabbare att "åka skidor" än de barn som åkt med sele när de kom till skidskolan, detta då barn med sele har föräldern som bromsar och i viss mån svänger åt barnet. Jag har inga egna barn att testa på, så kan inte uttala mig om vad som är rätt eller fel. Men spontant verkar utan sele och skidskola vara det snabbast sättet att lära barnen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur åka med en 4-åring i backarna?
Tillbaka
Topp