Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur åka med en 4-åring i backarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrick" data-source="post: 846074" data-attributes="member: 15213"><p>Det är som med alla verktyg, beroende av hur man använder de. Känns menlöst om man anväder det som ett sätt att helt kontrollera barnen. Men att hjäla till med balans, styrinstruktioner och framförallt som extrakontroll för att de inte ska skena innan de har bra egen kontroll så tycker jag det är super. Kan också tillägga att jag har två bekanta som båda är skidlärare via friluftsfrämjandet och surprise, de hade en lång debatt om vad som var bäst. Så det är nog bara att känna efter vad som passar en själv. Men jag tycker inte att sele är i motsatts till skidskola, klart det är bra om de också får skidlektioner. Vi har bara kört i Alperna och bredvid en del lätta backar vill jag inte att min dotter ska skena och då föredrar jag att hon har ett sele även om jag kör med det slappt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrick, post: 846074, member: 15213"] Det är som med alla verktyg, beroende av hur man använder de. Känns menlöst om man anväder det som ett sätt att helt kontrollera barnen. Men att hjäla till med balans, styrinstruktioner och framförallt som extrakontroll för att de inte ska skena innan de har bra egen kontroll så tycker jag det är super. Kan också tillägga att jag har två bekanta som båda är skidlärare via friluftsfrämjandet och surprise, de hade en lång debatt om vad som var bäst. Så det är nog bara att känna efter vad som passar en själv. Men jag tycker inte att sele är i motsatts till skidskola, klart det är bra om de också får skidlektioner. Vi har bara kört i Alperna och bredvid en del lätta backar vill jag inte att min dotter ska skena och då föredrar jag att hon har ett sele även om jag kör med det slappt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur åka med en 4-åring i backarna?
Tillbaka
Topp