Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur åka med en 4-åring i backarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vira" data-source="post: 846098" data-attributes="member: 120138"><p>Vi har anmält dottern till skidskola oxå. Men skidskola är det inte hela tiden och jag räknar inte med hon kommer att vara "färdiglärd" under den tiden. Vi kommer att hålla oss till de lätta och flaka backarna mest men jag tror att både dottern och vi skulle tycka det var roligt att utforska lite på högre höjder med som "utflykt".</p><p>Så jag är säker på att hon gärna vill ända upp på toppen och då ville jag ha tips hur vi ska leda henne ner på bästa och säkraste sätt.</p><p>Annars tror jag givetvis på att börja i riktigt flaka backar och att hon åker alldeles själv.</p><p></p><p>Sen så står vi i valet om vi ska köpa skidor eller inte. Det finns en lillasyster som är 10 cm kortare och har 1 cm kortare fötter. Så vi tänkte köpa skidor som de kan dela på och turas om. Är det helt fel? Det skiljer inte så mycket mellan tjejerna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vira, post: 846098, member: 120138"] Vi har anmält dottern till skidskola oxå. Men skidskola är det inte hela tiden och jag räknar inte med hon kommer att vara "färdiglärd" under den tiden. Vi kommer att hålla oss till de lätta och flaka backarna mest men jag tror att både dottern och vi skulle tycka det var roligt att utforska lite på högre höjder med som "utflykt". Så jag är säker på att hon gärna vill ända upp på toppen och då ville jag ha tips hur vi ska leda henne ner på bästa och säkraste sätt. Annars tror jag givetvis på att börja i riktigt flaka backar och att hon åker alldeles själv. Sen så står vi i valet om vi ska köpa skidor eller inte. Det finns en lillasyster som är 10 cm kortare och har 1 cm kortare fötter. Så vi tänkte köpa skidor som de kan dela på och turas om. Är det helt fel? Det skiljer inte så mycket mellan tjejerna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur åka med en 4-åring i backarna?
Tillbaka
Topp