Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur åka med en 4-åring i backarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonek" data-source="post: 847725" data-attributes="member: 38255"><p>Efter ca 4 säsongers erfarenhet av skidlärarjobb så kan jag säga att Sele ska ni alltid skippa i de flacka backarna och endast ha det som en säkerhet när ni ska ta er över hela system där det blir brantare. Barnen lär sig själva av att inte sitta fast. </p><p>och stavar ska barnet inte ha förän han/hon kan åka med parallella skidor, eller iallafall kan ta sig ner för backarna på ett säkert sätt. Jag plockar bort stavarna för alla nybörjare små som stora, dom är bara ivägen ändå.</p><p></p><p>Annars är det bara ut o köra och ha Kul.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonek, post: 847725, member: 38255"] Efter ca 4 säsongers erfarenhet av skidlärarjobb så kan jag säga att Sele ska ni alltid skippa i de flacka backarna och endast ha det som en säkerhet när ni ska ta er över hela system där det blir brantare. Barnen lär sig själva av att inte sitta fast. och stavar ska barnet inte ha förän han/hon kan åka med parallella skidor, eller iallafall kan ta sig ner för backarna på ett säkert sätt. Jag plockar bort stavarna för alla nybörjare små som stora, dom är bara ivägen ändå. Annars är det bara ut o köra och ha Kul. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur åka med en 4-åring i backarna?
Tillbaka
Topp