Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur är det att åka med UCPA?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 937817" data-attributes="member: 83225"><p>I valtho finns ju inte offpistgrupper egentligen (förutom förra året då de körde någon enstaka vecka för svenska gäster) Däremot brukar expertgrupperna köra en hel del offpist ifall nivån är tillräckligt hög. I valdi brukar det oftast vara två grupper med svenskar och en med fransmän. Vi har alltid hamnat med fransmän och där har det mest handlat om stt så länge du inte är en säkerhetsrisk så får du åka.</p><p></p><p>Visst finns det folk som är bra i pist men kassa i offpisten men det märks ju rätt snart och det brukar ju i så fall lösas genom att du åker ur gruppen senare. När det gäller de som är goda amatörfriåkare men som mest sladdar runt i pisten på bredlagg så är det ju så att moniteuren säger åt er "åk kontrollerad kortsväng här så att jag får se att ni kan" grejar man inte att åka kontrollerat i pisten då så hävdar jag fortfarande att man inte har i offpisten att göra, man lär troligtvis sinka sin grupp rätt rejält. Och kravnivån på hur snyggt det ska se ut brukar vara ganska så måttlig. Sen på vissa ställen kan du flyttas upp och ner mellan olika bra offpistgrupper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 937817, member: 83225"] I valtho finns ju inte offpistgrupper egentligen (förutom förra året då de körde någon enstaka vecka för svenska gäster) Däremot brukar expertgrupperna köra en hel del offpist ifall nivån är tillräckligt hög. I valdi brukar det oftast vara två grupper med svenskar och en med fransmän. Vi har alltid hamnat med fransmän och där har det mest handlat om stt så länge du inte är en säkerhetsrisk så får du åka. Visst finns det folk som är bra i pist men kassa i offpisten men det märks ju rätt snart och det brukar ju i så fall lösas genom att du åker ur gruppen senare. När det gäller de som är goda amatörfriåkare men som mest sladdar runt i pisten på bredlagg så är det ju så att moniteuren säger åt er "åk kontrollerad kortsväng här så att jag får se att ni kan" grejar man inte att åka kontrollerat i pisten då så hävdar jag fortfarande att man inte har i offpisten att göra, man lär troligtvis sinka sin grupp rätt rejält. Och kravnivån på hur snyggt det ska se ut brukar vara ganska så måttlig. Sen på vissa ställen kan du flyttas upp och ner mellan olika bra offpistgrupper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur är det att åka med UCPA?
Tillbaka
Topp