djundje sa:
Tja, gått i tankarna att någon vinter söka jobb uppe i tex sälen för att jobba som skidlärare/lifthjälp osv osv.
Någon som vet eller har erfarenhet av att jobba för Skistar?
Frågor jag skulle vilja ha svar på:
Lön?
Förmåner?
Arbetspass/tider?
Ledighet?
Har alla tillgång till snöskoter?
Osv osv, all info uppskattas!
Mvh
Jag har jobbat en säsong för skistar, finns säkerligen ett gäng med mer erfarenhet här men:
Lön: enligt hotell- och restaurangs avtal (om jag inte missminner mig, de får ihop det genom att vara ett turistmål på något sätt), alltså typ 120kr/h om du är nyanställd över 20
Förmåner: liftkort om du jobbar mer än 120h på en säsong, går att aktivera på alla skistardestinationer. 20% rabatt i skistarshop tror jag det är, ofta mer vid ett tillfälle innan säsongen. Rabatt på boende om du har folk som ska hälsa på, möjlighet till personalboende av olika slag.
Arbetspass/tider: de brukar påstå att de försöker lägga schemat på runt 75% tror jag. Brukar nog bli mer för de flesta, men inte hutlöst mycket
Ledighet: beror nog mycket på vilken avdelning/arbetsledare, jag kunde vara ledig ett gäng dagar i sträck vid några tillfällen trots att vi var få på avdelningen. Ingen given ledighet på röda dagar osv, men OB
Snöskoter: bara på jobbtid, om det behövs i jobbet