Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur är det att jobba för Skistar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alfakrull" data-source="post: 1144430" data-attributes="member: 84544"><p>Jag har jobbat en säsong för skistar, finns säkerligen ett gäng med mer erfarenhet här men:</p><p>Lön: enligt hotell- och restaurangs avtal (om jag inte missminner mig, de får ihop det genom att vara ett turistmål på något sätt), alltså typ 120kr/h om du är nyanställd över 20</p><p>Förmåner: liftkort om du jobbar mer än 120h på en säsong, går att aktivera på alla skistardestinationer. 20% rabatt i skistarshop tror jag det är, ofta mer vid ett tillfälle innan säsongen. Rabatt på boende om du har folk som ska hälsa på, möjlighet till personalboende av olika slag.</p><p>Arbetspass/tider: de brukar påstå att de försöker lägga schemat på runt 75% tror jag. Brukar nog bli mer för de flesta, men inte hutlöst mycket</p><p>Ledighet: beror nog mycket på vilken avdelning/arbetsledare, jag kunde vara ledig ett gäng dagar i sträck vid några tillfällen trots att vi var få på avdelningen. Ingen given ledighet på röda dagar osv, men OB</p><p>Snöskoter: bara på jobbtid, om det behövs i jobbet</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alfakrull, post: 1144430, member: 84544"] Jag har jobbat en säsong för skistar, finns säkerligen ett gäng med mer erfarenhet här men: Lön: enligt hotell- och restaurangs avtal (om jag inte missminner mig, de får ihop det genom att vara ett turistmål på något sätt), alltså typ 120kr/h om du är nyanställd över 20 Förmåner: liftkort om du jobbar mer än 120h på en säsong, går att aktivera på alla skistardestinationer. 20% rabatt i skistarshop tror jag det är, ofta mer vid ett tillfälle innan säsongen. Rabatt på boende om du har folk som ska hälsa på, möjlighet till personalboende av olika slag. Arbetspass/tider: de brukar påstå att de försöker lägga schemat på runt 75% tror jag. Brukar nog bli mer för de flesta, men inte hutlöst mycket Ledighet: beror nog mycket på vilken avdelning/arbetsledare, jag kunde vara ledig ett gäng dagar i sträck vid några tillfällen trots att vi var få på avdelningen. Ingen given ledighet på röda dagar osv, men OB Snöskoter: bara på jobbtid, om det behövs i jobbet [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur är det att jobba för Skistar?
Tillbaka
Topp