Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur är det att köra till Cervinia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1198732" data-attributes="member: 83225"><p>Generellt är det ju så över allt i alperna att vägarna går att köra på med sommardäck förutom om man råkar tajma in mitt i ett dump. Jag har nog en 20-30 olika alpresor med hyrbil genom åren och vi har alltid haft kedjor, just för att man måste. En gång har vi behövt dem och det var när det toksnöade en av de första resorna 2010. Vi körde norrut från Turin och det ska tilläggas att det gick bra att köra ganska länge på sommardäcken också. Toksnöar det så kör folk väldigt sakta. Det var först vid några rejäla backar söder om Montgenevre vi fick ge upp och slänga på kedjorna för att komma fram till Serre. När du står där så är de rätt bra att ha men sannolikheten att du behöver dem är väldigt liten. Dagen efter ett snöfall är ju vägarna i regel bara igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1198732, member: 83225"] Generellt är det ju så över allt i alperna att vägarna går att köra på med sommardäck förutom om man råkar tajma in mitt i ett dump. Jag har nog en 20-30 olika alpresor med hyrbil genom åren och vi har alltid haft kedjor, just för att man måste. En gång har vi behövt dem och det var när det toksnöade en av de första resorna 2010. Vi körde norrut från Turin och det ska tilläggas att det gick bra att köra ganska länge på sommardäcken också. Toksnöar det så kör folk väldigt sakta. Det var först vid några rejäla backar söder om Montgenevre vi fick ge upp och slänga på kedjorna för att komma fram till Serre. När du står där så är de rätt bra att ha men sannolikheten att du behöver dem är väldigt liten. Dagen efter ett snöfall är ju vägarna i regel bara igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur är det att köra till Cervinia
Tillbaka
Topp