Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur är Sauze d'Oulx?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 1077489" data-attributes="member: 131147"><p>Via Lattea är en favorit i alperna. 'Olimpica' (Nr21-18) [MEDIA=youtube]0SFr3Y9jwNA[/MEDIA] i Sansiscario är en av alpernas bästa pister inmo. I den kördes bland annat damernas SG och störtlopp under Turin-OS 2006. Herrarnas fartgrenar kördes i Sestriere i en lite specialsträckning. Har bra och generellt lite brantare pister – Nr5! </p><p>Finns mycket pistnära skogsåkning á la Serre Chevaliere (ligger ganska nära). Samma typ av lärkskog som växer glesare och högre än furen längre norrut. Fina åk på Monti della Luna.</p><p>Boka bord (behövs bokas för lunch, åk förbi och boka till nästa dag) på Rifugio Caio Pais som ligger i backen (ovanför Clotes-liften) i Sauze. Med lite fint väder (som det så ofta är i Italien) är det makalöst trevligt. Tips: drick lokalt vin som görs på Nebbiolo (Barolo, Barbaresco!).</p><p>Kan tyvärr inte hjälpa dig med nattliv (sådant åker jag till städer för) men det finns en hel del pubar och barer i själva Sauze D'oulx, som jag nog inte skulle beskriva som en liten by utan som en medelstor till stor by. Inte mycket svenskar när jag var där för några år sedan. Populärt bland britter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 1077489, member: 131147"] Via Lattea är en favorit i alperna. 'Olimpica' (Nr21-18) [MEDIA=youtube]0SFr3Y9jwNA[/MEDIA] i Sansiscario är en av alpernas bästa pister inmo. I den kördes bland annat damernas SG och störtlopp under Turin-OS 2006. Herrarnas fartgrenar kördes i Sestriere i en lite specialsträckning. Har bra och generellt lite brantare pister – Nr5! Finns mycket pistnära skogsåkning á la Serre Chevaliere (ligger ganska nära). Samma typ av lärkskog som växer glesare och högre än furen längre norrut. Fina åk på Monti della Luna. Boka bord (behövs bokas för lunch, åk förbi och boka till nästa dag) på Rifugio Caio Pais som ligger i backen (ovanför Clotes-liften) i Sauze. Med lite fint väder (som det så ofta är i Italien) är det makalöst trevligt. Tips: drick lokalt vin som görs på Nebbiolo (Barolo, Barbaresco!). Kan tyvärr inte hjälpa dig med nattliv (sådant åker jag till städer för) men det finns en hel del pubar och barer i själva Sauze D'oulx, som jag nog inte skulle beskriva som en liten by utan som en medelstor till stor by. Inte mycket svenskar när jag var där för några år sedan. Populärt bland britter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur är Sauze d'Oulx?
Tillbaka
Topp