Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur bindningar fungerar...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 460489" data-attributes="member: 49358"><p>Nu kanske ni trodde att jag skulle visa upp massa fina bilder och grafer och sånt för att visa hur en bindning fungerar i teorin.</p><p>Men så var det inte. Utan jag söker er kunskap inom detta område.</p><p>Varför? Jo för att få en djupare förståelse till vad som gör en bra bindning och allmänt onödigt kunnande (kan man aldrig få nog va).</p><p></p><p>Jag kom att tänka på det hela nu när jag skulle skicka tillbaka mina Rossignol scratch Ti140 som inte fungerade så bra efter ca 90dagars användade. De glappade och släppte vid jäkligt konstiga tillfällen. </p><p>Jag satt även och jämförde mina P18 vs de jag ska skicka tillbaka. Hälen är ju inte svår att klura ut hur den funderar på ngn av bindningarna. Men tådelen på scratchen fick mig att fundera. Den ser inte ut att ha några leder alls?! Hur ska man då komma ur? Är allt upp till häldelen?</p><p></p><p>Well, tanken är att detta ska bli en lite "bibel" om bindningar och dess funktioner, för och nackdelar.</p><p></p><p>Länge leve prylsnacket!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 460489, member: 49358"] Nu kanske ni trodde att jag skulle visa upp massa fina bilder och grafer och sånt för att visa hur en bindning fungerar i teorin. Men så var det inte. Utan jag söker er kunskap inom detta område. Varför? Jo för att få en djupare förståelse till vad som gör en bra bindning och allmänt onödigt kunnande (kan man aldrig få nog va). Jag kom att tänka på det hela nu när jag skulle skicka tillbaka mina Rossignol scratch Ti140 som inte fungerade så bra efter ca 90dagars användade. De glappade och släppte vid jäkligt konstiga tillfällen. Jag satt även och jämförde mina P18 vs de jag ska skicka tillbaka. Hälen är ju inte svår att klura ut hur den funderar på ngn av bindningarna. Men tådelen på scratchen fick mig att fundera. Den ser inte ut att ha några leder alls?! Hur ska man då komma ur? Är allt upp till häldelen? Well, tanken är att detta ska bli en lite "bibel" om bindningar och dess funktioner, för och nackdelar. Länge leve prylsnacket! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur bindningar fungerar...
Tillbaka
Topp