Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
hur bli bättre åkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 1067693" data-attributes="member: 97821"><p>[USER=29415]@la_grave[/USER]</p><p>Jag har då aldrig stött på en person som väljer att missförstå så mycket som du. TS åker pist på en midja om 65 mm. Uppenbarligen pratar TS om hårda försäsongspister med hård kanonsnö oftast som vissa har svårare att behärska. </p><p></p><p>Hur du får till håriga offpistlinjer utifrån det inlägget är för mig fullständigt obegripligt men vi alla hoppas på att kunna vara lika hårda åkare som du en dag. </p><p></p><p>TS: Oftast när du har svårt att få fast skidorna på sådant underlag brukar bero på att du inte litar på dig själv lika mycket och då inte håller tekniken på samma sätt som på underlag du uppskattar. Att du inte får fast skidorna beror förmodligen på att du inte vågar att lita in lika mycket och kanta dem för att få fast dem. Krävs mer kantning vid hårt före än vid mjukt där skidorna suger fast och åker ner i underlaget lite mer. </p><p></p><p>Så håll positionen framåt och våga utmana tekniken. För försöker du svänga med halva belagen i på is har du inte nog med stålkant i backen och det kommer glida undan. Det vassa måste upp på kant helt enkelt. </p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 1067693, member: 97821"] [USER=29415]@la_grave[/USER] Jag har då aldrig stött på en person som väljer att missförstå så mycket som du. TS åker pist på en midja om 65 mm. Uppenbarligen pratar TS om hårda försäsongspister med hård kanonsnö oftast som vissa har svårare att behärska. Hur du får till håriga offpistlinjer utifrån det inlägget är för mig fullständigt obegripligt men vi alla hoppas på att kunna vara lika hårda åkare som du en dag. TS: Oftast när du har svårt att få fast skidorna på sådant underlag brukar bero på att du inte litar på dig själv lika mycket och då inte håller tekniken på samma sätt som på underlag du uppskattar. Att du inte får fast skidorna beror förmodligen på att du inte vågar att lita in lika mycket och kanta dem för att få fast dem. Krävs mer kantning vid hårt före än vid mjukt där skidorna suger fast och åker ner i underlaget lite mer. Så håll positionen framåt och våga utmana tekniken. För försöker du svänga med halva belagen i på is har du inte nog med stålkant i backen och det kommer glida undan. Det vassa måste upp på kant helt enkelt. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
hur bli bättre åkare?
Tillbaka
Topp