Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur borde man mäta storleken på skidområden?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mickey" data-source="post: 1043155" data-attributes="member: 102174"><p>Tror att en multiplicering av fallhöjden är ett måste i detta fall, annars kan ge en konstig skala. </p><p>(Låt mig först säga att jag inte är ett matematik geni)</p><p>Ta ett litet berg med bara 50 åkare en genomsnittlig dag på 2 km2 stor yta och 50m fallhöjd t.ex. Det ger ett åkare/km2 förhållande på 25 åkare/km2. MEN om berget är 200 km2 stort, med 2000m fallhöjd och det är 5000 pers en vanlig dag så ger det oss fortfarande ett åkare/km2 förhållande på 25 åkare/km2. Enligt detta så ska bergen vara lika bra, men det är de inte. Däremot så skulle det ge ett rättvisare resultat om vi sedan multiplicerade svaret med fallhöjden så får vi två helt olika svar i 1250 åkare/km2 x fallhöjd och 50 000 åkare/km2 x fallhöjd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mickey, post: 1043155, member: 102174"] Tror att en multiplicering av fallhöjden är ett måste i detta fall, annars kan ge en konstig skala. (Låt mig först säga att jag inte är ett matematik geni) Ta ett litet berg med bara 50 åkare en genomsnittlig dag på 2 km2 stor yta och 50m fallhöjd t.ex. Det ger ett åkare/km2 förhållande på 25 åkare/km2. MEN om berget är 200 km2 stort, med 2000m fallhöjd och det är 5000 pers en vanlig dag så ger det oss fortfarande ett åkare/km2 förhållande på 25 åkare/km2. Enligt detta så ska bergen vara lika bra, men det är de inte. Däremot så skulle det ge ett rättvisare resultat om vi sedan multiplicerade svaret med fallhöjden så får vi två helt olika svar i 1250 åkare/km2 x fallhöjd och 50 000 åkare/km2 x fallhöjd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur borde man mäta storleken på skidområden?
Tillbaka
Topp