Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur bra är Freeride bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 368736" data-attributes="member: 61849"><p>Röv... där försvann ett fint inlägg som precis skulle postats...</p><p></p><p>Erik och frida hade samma, Naxo N21. Förresten kunde Erik köra dem utan att ha dem spända i botten?</p><p></p><p>När jag skrev instabil menade jag mest att den tjuvutlöser lätt och att hälen släpper ibland så man måste hela tiden vara uppmärksam på hälspärren men som jag förstår det var det ett ännu större problem på tidigare generationer. Vridstyvheten nämnde jag inget om kanske är bra, som jag skrev upplevde jag dem som åkbara. Men i jämförelse kändes Diamiren betydligt mer som en "riktig" bindning fast den gick å andra sidan knappt att åka på hårdpack med. </p><p></p><p>Sen skall det ju inte stickas under stol med att min erfarenhet är någorlunda begränsad. Att jag fick så kass känsla på Diamir bindningen kanske beror på något annat men jag provade på exakt samma skidor som jag själv äger, Prior dougboy 183 som jag har salomon 914 på, och det kändes horribelt så jag antar att det var bindningen som var felet. Det kändes ungefär som att den ena skidan var monterat flera centimeter fel jämfört med den andra. Jag var tvungen att ta av dem och kolla. De satt rätt men nåt var allvarligt fel.</p><p></p><p>Men faktum kvarstår, jag skulle inte rekommendera någon att ta Diamiren eller Naxon när Duken finns på marknaden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 368736, member: 61849"] Röv... där försvann ett fint inlägg som precis skulle postats... Erik och frida hade samma, Naxo N21. Förresten kunde Erik köra dem utan att ha dem spända i botten? När jag skrev instabil menade jag mest att den tjuvutlöser lätt och att hälen släpper ibland så man måste hela tiden vara uppmärksam på hälspärren men som jag förstår det var det ett ännu större problem på tidigare generationer. Vridstyvheten nämnde jag inget om kanske är bra, som jag skrev upplevde jag dem som åkbara. Men i jämförelse kändes Diamiren betydligt mer som en "riktig" bindning fast den gick å andra sidan knappt att åka på hårdpack med. Sen skall det ju inte stickas under stol med att min erfarenhet är någorlunda begränsad. Att jag fick så kass känsla på Diamir bindningen kanske beror på något annat men jag provade på exakt samma skidor som jag själv äger, Prior dougboy 183 som jag har salomon 914 på, och det kändes horribelt så jag antar att det var bindningen som var felet. Det kändes ungefär som att den ena skidan var monterat flera centimeter fel jämfört med den andra. Jag var tvungen att ta av dem och kolla. De satt rätt men nåt var allvarligt fel. Men faktum kvarstår, jag skulle inte rekommendera någon att ta Diamiren eller Naxon när Duken finns på marknaden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur bra är Freeride bindningar?
Tillbaka
Topp