Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur bra kan skidtekniken bli?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grilljanne" data-source="post: 491296" data-attributes="member: 35021"><p>när konstaterade vi att det inte är slalomskidor det gäller? på friåkningsfronten så vet väl alla som håller sig någorlunda uppdaterade inom området att det skett en hel del de senaste åren i och med rocker och bredare skidor m.m. så detta behöver du inte upprepa gång på gång. det är lugnt, vi håller oss nog minst lika uppdaterade inom ämnet som du gör.. det JAG menar är att jag inte tror att en medelgod skidåkare känner särskilt stor skillnad på ett par vanliga slalomskidor som är ett par år gamla jämfört med ett par helt nya. så fort tror jag inte att utvecklingen går. sen tror jag dessutom inte att det är utrustningen som gör hela åkaren. jag är t.ex. ganska säker på att att jag personligen inte skulle bli särskilt mkt bättre om jag t.ex. bytte mina "gamla" head mojo 90 från 06 mot ett par mojo 94 från 09, även om tekniken i den skidan utvecklats en hel del under dom tre åren.. sen stavas det "väl" med ett L, inte två.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grilljanne, post: 491296, member: 35021"] när konstaterade vi att det inte är slalomskidor det gäller? på friåkningsfronten så vet väl alla som håller sig någorlunda uppdaterade inom området att det skett en hel del de senaste åren i och med rocker och bredare skidor m.m. så detta behöver du inte upprepa gång på gång. det är lugnt, vi håller oss nog minst lika uppdaterade inom ämnet som du gör.. det JAG menar är att jag inte tror att en medelgod skidåkare känner särskilt stor skillnad på ett par vanliga slalomskidor som är ett par år gamla jämfört med ett par helt nya. så fort tror jag inte att utvecklingen går. sen tror jag dessutom inte att det är utrustningen som gör hela åkaren. jag är t.ex. ganska säker på att att jag personligen inte skulle bli särskilt mkt bättre om jag t.ex. bytte mina "gamla" head mojo 90 från 06 mot ett par mojo 94 från 09, även om tekniken i den skidan utvecklats en hel del under dom tre åren.. sen stavas det "väl" med ett L, inte två. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur bra kan skidtekniken bli?
Tillbaka
Topp