Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur bra kan skidtekniken bli?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonathan_chips" data-source="post: 491317" data-attributes="member: 54672"><p>Du ger mig dubbla budskap nu så jag blir lite förvirrad, kanske är min blott 17-åriga hjärna som inte hänger med, ursäkta. Om det nu är så att vi snackar slalomlagg så konstaterades det högra upp i tråden att det inte skett så mycket nytt på den fronten som en vanlig svensson skulle känna av då i princip ingen här innehar samma teknik som en tävlingsåkare. Trodde kapitlet var avslutat där och eftersom detta ändå i första hand är ett friåkningsforum (ps. Freeride.se) så antog jag att det var sådana lagg vi snackade om. I den kategorin inkluderar jag i princip allt utom just portnötarlagg av olika karaktär.</p><p></p><p>Om man sedan läser det du skrev längst ner så blev det ju en diskussion om just friåkningslagg igen. Visst alla kan ha sina egna åsikter och det finns ju såklart vissa undantag där utvecklingen för en specifik skida inte gått så långt framåt (foil, PE och diverse head lagg) Men återigen så som det har konstaterats ett tiotal gånger tidigare i den här tråden så har utvecklingen om man ser till det stora hela tagit stora kliv framåt de senaste åren. Summan av kardemumman är alltså att man generellt sett kan säga att det är stor skillnad på laggen nu jämfört med för 5 år sedan. Det här kanske är något du håller med om, förstod inte riktigt utifrån din text, om inte så är det ju verkligen inte bara jag utan flera andra som sagt exakt samma sak. I don't understand the hassle.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonathan_chips, post: 491317, member: 54672"] Du ger mig dubbla budskap nu så jag blir lite förvirrad, kanske är min blott 17-åriga hjärna som inte hänger med, ursäkta. Om det nu är så att vi snackar slalomlagg så konstaterades det högra upp i tråden att det inte skett så mycket nytt på den fronten som en vanlig svensson skulle känna av då i princip ingen här innehar samma teknik som en tävlingsåkare. Trodde kapitlet var avslutat där och eftersom detta ändå i första hand är ett friåkningsforum (ps. Freeride.se) så antog jag att det var sådana lagg vi snackade om. I den kategorin inkluderar jag i princip allt utom just portnötarlagg av olika karaktär. Om man sedan läser det du skrev längst ner så blev det ju en diskussion om just friåkningslagg igen. Visst alla kan ha sina egna åsikter och det finns ju såklart vissa undantag där utvecklingen för en specifik skida inte gått så långt framåt (foil, PE och diverse head lagg) Men återigen så som det har konstaterats ett tiotal gånger tidigare i den här tråden så har utvecklingen om man ser till det stora hela tagit stora kliv framåt de senaste åren. Summan av kardemumman är alltså att man generellt sett kan säga att det är stor skillnad på laggen nu jämfört med för 5 år sedan. Det här kanske är något du håller med om, förstod inte riktigt utifrån din text, om inte så är det ju verkligen inte bara jag utan flera andra som sagt exakt samma sak. I don't understand the hassle. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur bra kan skidtekniken bli?
Tillbaka
Topp