Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur breda skidor ska man ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vegar" data-source="post: 1141031" data-attributes="member: 115922"><p>Jag lämnade mina 120mm 190cm hemma förra året och tog med Atris på 108mm 184cm. Ångrade inte. Hur långa är dina skidor? Om de är exakt lika långa är det en sak. Är de olika längder är det en annan. Det är ju ytan under skidan som får dig flyta som spelar roll. Åker jag i skogen i Japan vill jag inte ha för långa skidor. Stora öppna ytor så vill jag ha bredare och längre.</p><p></p><p> Personligen tycker jag det spelar roll vad du skall göra i Japan. Skall du åka helikopter eller vandra upp på någon topp så gå för en riktig bred skida. Då åker du stort och långa svängar. Skall du åka liftnära så kan jag tycka det är lite hets med det med breda grejer. Min idé om att åka mellan träden är inte att ligga och flyta på toppen av snön, jag åker i snön. Jag har bekanta som tycker 100mm är perfekt men det handlar om teknik. Utformningen av skidan spelar nog minst lika stor roll. Och din åkstil. Vissa är mer tekniska och andra. Bla bla bla.... Hade kompisar med 96mm som var med. Personligen blir det för smalt. </p><p></p><p>Så jag hade tagit 116mm om det är de två du har att välja mellan. Typ...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vegar, post: 1141031, member: 115922"] Jag lämnade mina 120mm 190cm hemma förra året och tog med Atris på 108mm 184cm. Ångrade inte. Hur långa är dina skidor? Om de är exakt lika långa är det en sak. Är de olika längder är det en annan. Det är ju ytan under skidan som får dig flyta som spelar roll. Åker jag i skogen i Japan vill jag inte ha för långa skidor. Stora öppna ytor så vill jag ha bredare och längre. Personligen tycker jag det spelar roll vad du skall göra i Japan. Skall du åka helikopter eller vandra upp på någon topp så gå för en riktig bred skida. Då åker du stort och långa svängar. Skall du åka liftnära så kan jag tycka det är lite hets med det med breda grejer. Min idé om att åka mellan träden är inte att ligga och flyta på toppen av snön, jag åker i snön. Jag har bekanta som tycker 100mm är perfekt men det handlar om teknik. Utformningen av skidan spelar nog minst lika stor roll. Och din åkstil. Vissa är mer tekniska och andra. Bla bla bla.... Hade kompisar med 96mm som var med. Personligen blir det för smalt. Så jag hade tagit 116mm om det är de två du har att välja mellan. Typ... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur breda skidor ska man ha?
Tillbaka
Topp