Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur brett ska det va
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 841951" data-attributes="member: 1008"><p>Zealot är faktiskt lika mycket charger som XXL, men med bättre flyt.</p><p>Men med tanke på att dom endast ska rullar offpist så tycker jag att du ska gå på något mer renodlat.</p><p>Det låter lite som att dom inte ska användas den här säsongen, men det låter osannolikt. Så jag förutsätter att du menar denna säsongen (annars hade jag rekommenderat dig att kolla in nya BD Gigawatt i 195).</p><p></p><p>Ang bredden så skulle jag säga att 115mm nästan är absolut minimum för dig, ingen riktig anledning till att gå smalare då den ska vara så renodlad. Så mellan 115-140mm i midjan är nog det som gäller.</p><p>BD Megawatt älskar jag själv, men då är jag 17cm kortare än dig och vägde 5kg mindre. Så 188 kanske blir aningens kort för dig.</p><p>Kolla in Völkl Kuro i 195, Moment Bibby 190 (kanske tom Comi/Comi-kaze), Blizzard Bodacious 192 (vet inte om dom släpps nu eller inte dock) mer kommer jag inte på just nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 841951, member: 1008"] Zealot är faktiskt lika mycket charger som XXL, men med bättre flyt. Men med tanke på att dom endast ska rullar offpist så tycker jag att du ska gå på något mer renodlat. Det låter lite som att dom inte ska användas den här säsongen, men det låter osannolikt. Så jag förutsätter att du menar denna säsongen (annars hade jag rekommenderat dig att kolla in nya BD Gigawatt i 195). Ang bredden så skulle jag säga att 115mm nästan är absolut minimum för dig, ingen riktig anledning till att gå smalare då den ska vara så renodlad. Så mellan 115-140mm i midjan är nog det som gäller. BD Megawatt älskar jag själv, men då är jag 17cm kortare än dig och vägde 5kg mindre. Så 188 kanske blir aningens kort för dig. Kolla in Völkl Kuro i 195, Moment Bibby 190 (kanske tom Comi/Comi-kaze), Blizzard Bodacious 192 (vet inte om dom släpps nu eller inte dock) mer kommer jag inte på just nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur brett ska det va
Tillbaka
Topp