Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur Du vallar dina skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carverputte" data-source="post: 220973" data-attributes="member: 31126"><p>Som gammal tävlingsåkare och därefter Raceförälder till 3 barn senaste 10åren vet jag inte själv ibland hur många par skidor jag vallar i veckan under säsongen...många timmar i garaget blir det iallafall !</p><p>Läste igenom allt ovan PUST! så långt.</p><p>Du kan nå nästan lika bra resultat med den utrustning som artikelförfattaren använder, men den utrustning som är gjord för skidvallning gör det hela så mycket enklare och framförallt mycket snabbare (om man skall göra 4-5 par samma kväll).</p><p></p><p>En sak jag direkt reagerar på är att ni bara pratar mjuka vallor (som sportaffärerna gladeligen kränger till er varje vecka) vilka för banbruk bara håller några få åk medans en grön hård valla håller flera dagar och skillnaden i glid bara kan urskönjas på laboratorienivå.</p><p>Mitt tips är 1kg kloss grön Vauthi, glid i tävlingsklass och håller kanonbra, måste dock varmsicklas direkt bakom strykjärnet.</p><p></p><p>Mvh Patrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carverputte, post: 220973, member: 31126"] Som gammal tävlingsåkare och därefter Raceförälder till 3 barn senaste 10åren vet jag inte själv ibland hur många par skidor jag vallar i veckan under säsongen...många timmar i garaget blir det iallafall ! Läste igenom allt ovan PUST! så långt. Du kan nå nästan lika bra resultat med den utrustning som artikelförfattaren använder, men den utrustning som är gjord för skidvallning gör det hela så mycket enklare och framförallt mycket snabbare (om man skall göra 4-5 par samma kväll). En sak jag direkt reagerar på är att ni bara pratar mjuka vallor (som sportaffärerna gladeligen kränger till er varje vecka) vilka för banbruk bara håller några få åk medans en grön hård valla håller flera dagar och skillnaden i glid bara kan urskönjas på laboratorienivå. Mitt tips är 1kg kloss grön Vauthi, glid i tävlingsklass och håller kanonbra, måste dock varmsicklas direkt bakom strykjärnet. Mvh Patrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur Du vallar dina skidor
Tillbaka
Topp