Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur Du vallar dina skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="boerse" data-source="post: 221868" data-attributes="member: 67487"><p>En bra skriven artikel och jag kan bara hålla med. Som junior var jag aktiv längdskidåkare och tävlade flitigt. Då vallade man o borstade mycket....(skidorna alltså) Sedan många år är jag helt hängiven snowboardåkare och en av dom få som faktiskt vallar brädor som tusan.. Jag är otroligt förvånad hur snowboard åkare tar hand om sina brädor o belag. Att lägga ned många tusenlappar och sen inte valla är helknäppt. För mig är det döviktigt att ha bra glid på brädan. Att ta sig fram på långa transporter och glida förbi dom som sitter, hoppar och .. ja ni vet. Ett lite tips till dom som letar sicklar. Försök inte leta i en skidbutik efter en sickel som är bredare en din bräda, dom tittar bara konstigt på dig. Valla bräda?? Åk in till den lokala glasmästaren. Be honom kapa till en 30 cm bit av Makrylon. Det är ett matrial som liknar plex men som går att bocka skuva och slipa. När du kommer hem drar du av kanten med en elhyvel. Funkar kanonbra. Börjar kanten bli slö är det bara dra ett tag med elhyveln. När man sicklar o vallar snowboard får man också se vilken kvalité brädan har. Det är många som inte är helt plana. Ett tips är att ha med sig en sickel eller en stållinjal när du väljer ut din bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="boerse, post: 221868, member: 67487"] En bra skriven artikel och jag kan bara hålla med. Som junior var jag aktiv längdskidåkare och tävlade flitigt. Då vallade man o borstade mycket....(skidorna alltså) Sedan många år är jag helt hängiven snowboardåkare och en av dom få som faktiskt vallar brädor som tusan.. Jag är otroligt förvånad hur snowboard åkare tar hand om sina brädor o belag. Att lägga ned många tusenlappar och sen inte valla är helknäppt. För mig är det döviktigt att ha bra glid på brädan. Att ta sig fram på långa transporter och glida förbi dom som sitter, hoppar och .. ja ni vet. Ett lite tips till dom som letar sicklar. Försök inte leta i en skidbutik efter en sickel som är bredare en din bräda, dom tittar bara konstigt på dig. Valla bräda?? Åk in till den lokala glasmästaren. Be honom kapa till en 30 cm bit av Makrylon. Det är ett matrial som liknar plex men som går att bocka skuva och slipa. När du kommer hem drar du av kanten med en elhyvel. Funkar kanonbra. Börjar kanten bli slö är det bara dra ett tag med elhyveln. När man sicklar o vallar snowboard får man också se vilken kvalité brädan har. Det är många som inte är helt plana. Ett tips är att ha med sig en sickel eller en stållinjal när du väljer ut din bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur Du vallar dina skidor
Tillbaka
Topp