Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur duktig åkare är jag eg på en skala 1-10?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 978218" data-attributes="member: 29149"><p>På detta forum skulle jag säga att de flesta intressanta skidvalsdiskussioner gäller åkare i grad 9 eller 10 i din skala, möjligen 8. Den gradskillnad du har valt - att åka brant lösna till att hoppa 10m med flippar och snurrar är väldigt trubbig. Med denna skala skulle jag gissa att i princip alla som lyckas fylla i längd och vikt i sina skidvalstrådar också ligger på grad 9-10. Dessutom kan man ju åka ganska mjuk och följsamt (om det nu är motsatsen till charger) och ändå slänga några flippar och snurrar utför stora klippor i OP.</p><p> Tanken med att man beskriver sin åkstil när man vill välja skida är bra men denna skala tillför nog inget. Jag har sett några som lagt in filmer på sig själva när de åker, det är nog mer rättvisande. Förutsatt att man väljer ett klipp som motsvarar vad man brukar åka och inte vad man en enda gång har klarat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 978218, member: 29149"] På detta forum skulle jag säga att de flesta intressanta skidvalsdiskussioner gäller åkare i grad 9 eller 10 i din skala, möjligen 8. Den gradskillnad du har valt - att åka brant lösna till att hoppa 10m med flippar och snurrar är väldigt trubbig. Med denna skala skulle jag gissa att i princip alla som lyckas fylla i längd och vikt i sina skidvalstrådar också ligger på grad 9-10. Dessutom kan man ju åka ganska mjuk och följsamt (om det nu är motsatsen till charger) och ändå slänga några flippar och snurrar utför stora klippor i OP. Tanken med att man beskriver sin åkstil när man vill välja skida är bra men denna skala tillför nog inget. Jag har sett några som lagt in filmer på sig själva när de åker, det är nog mer rättvisande. Förutsatt att man väljer ett klipp som motsvarar vad man brukar åka och inte vad man en enda gång har klarat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Hur duktig åkare är jag eg på en skala 1-10?
Tillbaka
Topp