Hur e FERNIE igentligen!?

• Trådstartare Trådstartare sompa
  • Start datum Start datum
S

sompa

Guest
Jag undrar bara hur fernie ar igentligen!
Trottnar man pa fernie om man stannar en hel sasong?
Hur e livet vid sida om akningen?
E ute livet bra!
Akningen vet jag skall va bra, Men maste man slass bara for att fa en skon repa!? Jag alskar puder som sa manga andra, men dom flesta valjer ju Whisler, varfor? Ar inte whisler over exploaterat?!
Eller har jag fel?
Beratta varfor, eller varfor inte, jag skall valja FERNIE!
*OBS!* Uppskattas om ni kan prata utav egen erfarenhet! *OBS!*

mvh/micke

Senast ändrad:
Har också hört att Fernie ska vara jätte bra, och att whistler är något överskattat, men det brukar ändå vara rätt hög standard. Har ju inte själv varit på något av dessa ställen. Å andra sidan har man också fått höra att man lika gärna kan åka skidor i sverige/norge, väljer du rätt säsong kan du ju få hur mkt puder som helst. Tycker det låter lite fantasy att åka till andra sidan jordklotet för att åka skidor när man ändå kan göra det här i sverige ;) Finns ju massor av ställen här i sverige, tex. noulja (bara offpist o billigt liftkort) o narvik.

Meh, åk och jobba i canada på någon skidort så blir det ju billigare, du kan ju söka visa om du inte har det redan, man brukar kunna söka det 1 dag om året, typ i december beroende på om du är student eller inte. Funderar på att göra det men man måste ju ha rätt tur om man säger så..

Hej, det finns de som har varit i Fernie betydlig längre och fler gånger än jag. Det är en hel del svenskar där. Stan är ganska trist i stort och man hinner göra det mesta på ganska kort tid. Men det är åkningen man är där för, härlig snö, härlig skog. Dock 'malin18', så är snötillgången i västra Kanada mycket bättre, snön är klart torrare och härligare än i Sverige (Whistler dock, ligger nära kusten och snön är mer fuktig där än inre BC). Men om man är i BC en säsong kanske Fernie kan vara utgångsläget för att besöka andra skidorter runt BC. Det finns säsongskort som gäller för flera orter som tillhör samma "kedja", kolla i andra trådar som berört detta. Jag har varit i BC vid 3 tillfällen, 4 veckor varje gång, och då drog jag runt mellan vandrarhem vid skidorterna.

Lycka till,

nån som har bra koll på parke där eller? har sett på deras sida att det verkar lovande men håller dom standarden som dom visar upp på sidan från början av säsongen?

Tillbaka
Topp