Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur f-n går det till när en verkstad felmonterar bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1053662" data-attributes="member: 29415"><p>Jag upptäckte just, när jag skulle justerar bindningarna på ett par skidor till nya pjäxor, att de är monterade olika på de olika skidorna, närmare bestämt skiljer det sig 7 mm mellan avståndet häldel och tådel på de olika skidorna. Den med kortare avstånd är korrekt monterad. Den med längre är för stor för att kunna anpassas till de aktuella pjäxorna. Skidorna är monterade med FKS 180.</p><p></p><p>Hur f-n går det till när en verkstad med sina metallmallar begår ett sådant misstag? Min undran är uppriktig. Jag kan köpa att det blir samma fel på båda skidorna (typ om man tar fel mall, eller som jag gjorde en gång, angav pjäxans innermått - men då var det ju monterade enligt min anvisning även om det blev fel i slutändan) men att montera olika på de olika skidorna - alltså, hur är det möjligt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1053662, member: 29415"] Jag upptäckte just, när jag skulle justerar bindningarna på ett par skidor till nya pjäxor, att de är monterade olika på de olika skidorna, närmare bestämt skiljer det sig 7 mm mellan avståndet häldel och tådel på de olika skidorna. Den med kortare avstånd är korrekt monterad. Den med längre är för stor för att kunna anpassas till de aktuella pjäxorna. Skidorna är monterade med FKS 180. Hur f-n går det till när en verkstad med sina metallmallar begår ett sådant misstag? Min undran är uppriktig. Jag kan köpa att det blir samma fel på båda skidorna (typ om man tar fel mall, eller som jag gjorde en gång, angav pjäxans innermått - men då var det ju monterade enligt min anvisning även om det blev fel i slutändan) men att montera olika på de olika skidorna - alltså, hur är det möjligt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur f-n går det till när en verkstad felmonterar bindningar?
Tillbaka
Topp