Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur fjolligt får det bli?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 243120" data-attributes="member: 40931"><p>Det är väl tyvärr inget konstigt/ovanligt att ungdomar i dagens samhälle generellt sett drivs av osäkerhet och grupptryck. Och jag skulle gissa att det varit så sedan människan (i västvärlden) började leva i ett konsumtionssamhälle. Dvs att man har valfriheten att välja mellan olika kläder, skaffa sig en egen stil, inte vara tvungen att bära ett slags plagg eftersom det är det enda som finns att tillgå. Det som kan betraktas som frihet, är även det som förslavar oss.</p><p></p><p>Vad är skidåkning? Svårt att svara på eftersom begreppet är subjektivt. En alpinist skulle kanske svara att ensam stå på en alptopp man bestigit, äta ett kex, låsa dynafitbindningar och initiera skidhasningen nedför isen. Men är man i fjortonårsoldern handlar väl ofta en stor del av skidåkandet om attityd och acceptans (precis som med allting annat i den åldern). Med det menar jag inget nedlåtande, utan snarare att det tyvärr är naturligt i vårat samhälle. </p><p></p><p>Och därför är det inte så konstigt att jag ser trådar jag själv tycker ha någon form av substans, drunkna bland de många trådar här på forumet om diverse kläder och ämnen jag själv inte är intresserad i. Men kan man beklaga sig över det? Nej, det tycker jag inte, forumet som det ser ut nu är till för alla. Att begreppet skidåkning skiljer sig åt är naturligt, alla kan inte ha samma intressen. Därmed inte sagt att jag personligen bryr mig ett skit om huruvida JLs nya goggles passar bra till gula oakley puff pants.</p><p></p><p>Fram för ett nytt forum med 18 års åldersgräns, möjligtsvis personlig registrering och förhoppningsvis avsaknaden av behov till hård moderering. På så vis kan lika barn leka bäst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 243120, member: 40931"] Det är väl tyvärr inget konstigt/ovanligt att ungdomar i dagens samhälle generellt sett drivs av osäkerhet och grupptryck. Och jag skulle gissa att det varit så sedan människan (i västvärlden) började leva i ett konsumtionssamhälle. Dvs att man har valfriheten att välja mellan olika kläder, skaffa sig en egen stil, inte vara tvungen att bära ett slags plagg eftersom det är det enda som finns att tillgå. Det som kan betraktas som frihet, är även det som förslavar oss. Vad är skidåkning? Svårt att svara på eftersom begreppet är subjektivt. En alpinist skulle kanske svara att ensam stå på en alptopp man bestigit, äta ett kex, låsa dynafitbindningar och initiera skidhasningen nedför isen. Men är man i fjortonårsoldern handlar väl ofta en stor del av skidåkandet om attityd och acceptans (precis som med allting annat i den åldern). Med det menar jag inget nedlåtande, utan snarare att det tyvärr är naturligt i vårat samhälle. Och därför är det inte så konstigt att jag ser trådar jag själv tycker ha någon form av substans, drunkna bland de många trådar här på forumet om diverse kläder och ämnen jag själv inte är intresserad i. Men kan man beklaga sig över det? Nej, det tycker jag inte, forumet som det ser ut nu är till för alla. Att begreppet skidåkning skiljer sig åt är naturligt, alla kan inte ha samma intressen. Därmed inte sagt att jag personligen bryr mig ett skit om huruvida JLs nya goggles passar bra till gula oakley puff pants. Fram för ett nytt forum med 18 års åldersgräns, möjligtsvis personlig registrering och förhoppningsvis avsaknaden av behov till hård moderering. På så vis kan lika barn leka bäst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur fjolligt får det bli?
Tillbaka
Topp