Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur fjolligt får det bli?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 243155"><p>Stod ovan för för ett Big Jump på skidor och känt pressen när du var tio år min herre nämligen 1999 och innan dess på Snowboard. Eller åkte pipe med skidor i Tändalen på Santa Cruz skidor 2003. Vi var i parken så fort det inte var lössnö. Så jag vet vad jag pratar om. Händer fortfarande att man åker in i parken. Men då mest för att kolla på dom som kan åka där då jag inte kan göra så mycket mer än twist eller en backschrats ev. en Mute. Men har aldrig känt att jag måste ha dessa Oakley Glasögon för att våga hoppa i Big Jumpet. Och vad då drar alla över en kam? Har jag gjort det? Har Noljas gjort det? Jag har stor respetk för åkare som jag har sett och som jag vet kan åka tex Olof Larsson, Jon Olsson(NM-segern är stort) Niklas Karlström med flera åkare som kan åka skidor på fler ställen än bara i parken.</p><p></p><p>Det som är intressant i denna diskussion är oxå att brädåkare har inte alls så mycket frågor om detta passar med detta utan detta känns som ett "skidjibbar" grej att man skall passa in. Var mer så om snowboard förrut. Men all jibbing kommer ju från snowboarden oxh dom är väl lite i förtid ännu.</p><p></p><p>Nu kommer en fråga till dig Herre Mille. Har du stått i en brant korridor där det är no fall zone? Har du åkt på skärande sväng i hela lundsrappet? Har du gått på topptur? Har du upplevt bottenlöst puder? </p><p></p><p>Det jag ville med mitt inlägg är att jag tror att det är väldigt stora ord från många här inne som förmodligen som knappt kan åka skidor på någor annat sätt än hasa runt i backen! Hur många är riktigta skidåkae? En riktigt skidåkare bryr sig inte om att jackan matchar med skidorna eller är JL rätt kläder eller blir jag mobbad? </p><p></p><p><strong>Låt åkningen tala</strong></p><p></p><p>Och jag är verkligen speciellt bra eller duktig men åker alla åkning och har en sjuk skidglädje och det är det viktigaste.</p><p></p><p></p><p>Sen så är det väl klart att vi moderatorer får skriva inlägg oxå. Och vad är det i denna tråd som gör att du in trivs här då?</p><p></p><p>Svar på Off-topic frågan: Går bra med vilka bindningar som helst.</p><p></p><p></p><p>Nä nu sk jag ut och åka skidor mer jobbet. Kanske till och med försöka raila lite idag.</p><p></p><p></p><p>//Hasse</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 243155"] Stod ovan för för ett Big Jump på skidor och känt pressen när du var tio år min herre nämligen 1999 och innan dess på Snowboard. Eller åkte pipe med skidor i Tändalen på Santa Cruz skidor 2003. Vi var i parken så fort det inte var lössnö. Så jag vet vad jag pratar om. Händer fortfarande att man åker in i parken. Men då mest för att kolla på dom som kan åka där då jag inte kan göra så mycket mer än twist eller en backschrats ev. en Mute. Men har aldrig känt att jag måste ha dessa Oakley Glasögon för att våga hoppa i Big Jumpet. Och vad då drar alla över en kam? Har jag gjort det? Har Noljas gjort det? Jag har stor respetk för åkare som jag har sett och som jag vet kan åka tex Olof Larsson, Jon Olsson(NM-segern är stort) Niklas Karlström med flera åkare som kan åka skidor på fler ställen än bara i parken. Det som är intressant i denna diskussion är oxå att brädåkare har inte alls så mycket frågor om detta passar med detta utan detta känns som ett "skidjibbar" grej att man skall passa in. Var mer så om snowboard förrut. Men all jibbing kommer ju från snowboarden oxh dom är väl lite i förtid ännu. Nu kommer en fråga till dig Herre Mille. Har du stått i en brant korridor där det är no fall zone? Har du åkt på skärande sväng i hela lundsrappet? Har du gått på topptur? Har du upplevt bottenlöst puder? Det jag ville med mitt inlägg är att jag tror att det är väldigt stora ord från många här inne som förmodligen som knappt kan åka skidor på någor annat sätt än hasa runt i backen! Hur många är riktigta skidåkae? En riktigt skidåkare bryr sig inte om att jackan matchar med skidorna eller är JL rätt kläder eller blir jag mobbad? [b]Låt åkningen tala[/b] Och jag är verkligen speciellt bra eller duktig men åker alla åkning och har en sjuk skidglädje och det är det viktigaste. Sen så är det väl klart att vi moderatorer får skriva inlägg oxå. Och vad är det i denna tråd som gör att du in trivs här då? Svar på Off-topic frågan: Går bra med vilka bindningar som helst. Nä nu sk jag ut och åka skidor mer jobbet. Kanske till och med försöka raila lite idag. //Hasse [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur fjolligt får det bli?
Tillbaka
Topp