Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur fjolligt får det bli?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emser" data-source="post: 243976" data-attributes="member: 15537"><p>Åh, trots att mina åsikter kanske inte tillför så mycket kan jag inte hålla mina fingrar i styr. Lite ledsam läsning faktiskt. Trist först att så många inte läser igenom det som är skrivet innan, innan de själva ska in och pleta ner några väl valda(??) ord. Vill man ha något sagt får man väl formulera sig på ett sådant sätt att det gärna tillför något i diskussionen, vilket iofs redan är nämnt här ovan.</p><p>Trist sen att så få kan motivera sina åsikter, är det så svårt att uttrycka sig i skrift?</p><p>(För övrigt finns här en gammal tråd i ämnet som kan vara kul läsning: <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=7826&p=1" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=7826&p=1</a> )</p><p></p><p>Vidare till åsikterna... Självklart ska man klä sig snyggt i egen smak! Allt annat är ju dumhet. Människan influeras av tiden vi lever i med omgivning, trender, utbud och funktionsbehov i sina inköp. För yngre verkar omgivningen vara viktigast? Skulle jag själv få ett jibblarbarn med så dålig självkänska att han/hon bara <em>måste</em> in på ett forum och fråga gemene man vad han/hon tycker är snyggast för att våga handla själv, skulle jag i mitt stilla sinne undra vad jag kunnat gjort annorlunda för att fått gossen/tösen att må bättre i sig själv... Är folk så fördomsfulla i sig själva att de dömer andra bara för att den personens nya byxor/jacka/hjälm/goggles/etc inte går i samma ton eller matchar resten av outfiten? För ärligt talat: en som <em>inte</em> dömer andra efter hans/hennes klädsstil brukar själva inte heller ha några problem att köpa något man hittar som man själv trivs i och tycker är snyggt. Och sen vara nöjd med det när det väl är dags att åka. Oavsett om man inte ser ut som en klon av övriga gänget... Nä, upp med självkänslan barn, lita på din smak och stå för den. Influenser får man ju överallt ifrån iaf. Vem vet, kanske är någon av er som drar igång en ny trend med en lite mer udda smak? Man har ju en smak iaf! Sen tror jag också att prestigen i att visa upp nya dyra coola kläder som "alla andra" också vill ha, ger en sötma i munnen som inte går att komma ifrån.</p><p></p><p></p><p>Så vem som helst som loggat in på FR har inflytande på dina inköp? Du verkar vara en kul kille.</p><p></p><p>Tillbaks till diskussionen nu. /tant Emser</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emser, post: 243976, member: 15537"] Åh, trots att mina åsikter kanske inte tillför så mycket kan jag inte hålla mina fingrar i styr. Lite ledsam läsning faktiskt. Trist först att så många inte läser igenom det som är skrivet innan, innan de själva ska in och pleta ner några väl valda(??) ord. Vill man ha något sagt får man väl formulera sig på ett sådant sätt att det gärna tillför något i diskussionen, vilket iofs redan är nämnt här ovan. Trist sen att så få kan motivera sina åsikter, är det så svårt att uttrycka sig i skrift? (För övrigt finns här en gammal tråd i ämnet som kan vara kul läsning: [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=7826&p=1[/URL] ) Vidare till åsikterna... Självklart ska man klä sig snyggt i egen smak! Allt annat är ju dumhet. Människan influeras av tiden vi lever i med omgivning, trender, utbud och funktionsbehov i sina inköp. För yngre verkar omgivningen vara viktigast? Skulle jag själv få ett jibblarbarn med så dålig självkänska att han/hon bara [i]måste[/i] in på ett forum och fråga gemene man vad han/hon tycker är snyggast för att våga handla själv, skulle jag i mitt stilla sinne undra vad jag kunnat gjort annorlunda för att fått gossen/tösen att må bättre i sig själv... Är folk så fördomsfulla i sig själva att de dömer andra bara för att den personens nya byxor/jacka/hjälm/goggles/etc inte går i samma ton eller matchar resten av outfiten? För ärligt talat: en som [i]inte[/i] dömer andra efter hans/hennes klädsstil brukar själva inte heller ha några problem att köpa något man hittar som man själv trivs i och tycker är snyggt. Och sen vara nöjd med det när det väl är dags att åka. Oavsett om man inte ser ut som en klon av övriga gänget... Nä, upp med självkänslan barn, lita på din smak och stå för den. Influenser får man ju överallt ifrån iaf. Vem vet, kanske är någon av er som drar igång en ny trend med en lite mer udda smak? Man har ju en smak iaf! Sen tror jag också att prestigen i att visa upp nya dyra coola kläder som "alla andra" också vill ha, ger en sötma i munnen som inte går att komma ifrån. Så vem som helst som loggat in på FR har inflytande på dina inköp? Du verkar vara en kul kille. Tillbaks till diskussionen nu. /tant Emser [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur fjolligt får det bli?
Tillbaka
Topp