Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur förbereder man sig bäst för vintersäsongen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusRehn" data-source="post: 961494" data-attributes="member: 66576"><p>Ja du. Det beror väl på hur många åk du vill kunna göra på en dag. Hur långa åk du vill kunna göra och om du vill kunna åka puder en hel dag och orka hajka lite.</p><p>Vid konditionsträning tränar du din syreupptagningsförmåga och ditt hjärta, smatidigt som du tränar andra delar av kroppen såklart.</p><p>Detta kommer göra dig mer uthållig och du kommer dels att kunna vara fokuserad en längre tid (inga dumma "vad fan gjorde jag nu-skador") Dels kommer du kunna hajka det där railet fler gånger än dina kompisar (vinnare i alla game of shred) Dels kommer du faktiskt orka åka puderåk och inte bara störtlopp i barnbacken (puder är faktiskt roligare än barnbacken)</p><p></p><p>Det finns alltså bara bra saker med att ha bra kondition och åka snowboard. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p>Det har ju kommit bra tips på försäsongsträning och jag, liksom många andra, rekommenderar att du kompletterar din longboardåkning och studsmatteträning med kanske löpträning och enklare styrka under sommaren för att sedan trappa upp med mer explosivitetsträning när hösten kommer.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p>Och kom ihåg att den som tränar mest(bäst) blir bäst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusRehn, post: 961494, member: 66576"] Ja du. Det beror väl på hur många åk du vill kunna göra på en dag. Hur långa åk du vill kunna göra och om du vill kunna åka puder en hel dag och orka hajka lite. Vid konditionsträning tränar du din syreupptagningsförmåga och ditt hjärta, smatidigt som du tränar andra delar av kroppen såklart. Detta kommer göra dig mer uthållig och du kommer dels att kunna vara fokuserad en längre tid (inga dumma "vad fan gjorde jag nu-skador") Dels kommer du kunna hajka det där railet fler gånger än dina kompisar (vinnare i alla game of shred) Dels kommer du faktiskt orka åka puderåk och inte bara störtlopp i barnbacken (puder är faktiskt roligare än barnbacken) Det finns alltså bara bra saker med att ha bra kondition och åka snowboard. :) Det har ju kommit bra tips på försäsongsträning och jag, liksom många andra, rekommenderar att du kompletterar din longboardåkning och studsmatteträning med kanske löpträning och enklare styrka under sommaren för att sedan trappa upp med mer explosivitetsträning när hösten kommer. Lycka till! Och kom ihåg att den som tränar mest(bäst) blir bäst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur förbereder man sig bäst för vintersäsongen?
Tillbaka
Topp