Hur förvara camelbak?

chabo_sthlm

Ny medlem
Hur förvara camelbak?
Hur förvarar man en vattenblåsa till camelbak på bästa sätt? Vill ju inte att det ska lukta franska ostar och smaka dito om vattnet man har med sig.

Hur förvara camelbak?
Jag har sett att det finns som en "galge" för camelbacks. Man viker ihop den och när den är inne i påsen så fälls den ut. Alltså torkar påsen inuti och det blir ingen lukt/smak.
Såg denna grej hos armebutiken på friggagatan i GBG. Har tyvärr ingen aning om pris:(

//Mats

Hur förvara camelbak?
Att (luft)torka ur den brukar räcka. Se till att hänga den så luften kan bytas i den och häng den ljust. Blir det luftinneslutningar, väska och mörker kan du räkna med gojs, gör, geggel och grejs samt i förlängningen halv-trevlig lukt och tarmproblem...

Hur förvara camelbak?
Förvaringsmässigt tycker jag torkställningen är ypperlig, betalade bedömt 150 spänn för min (dock i frankrike, billigare där) Sportkompaniet på Kungsgatan i STHLM kan beställa hem Camelbakgrejer, det går fort om prylarna finns på lager. Brukar gå bra att få prylarna hemskickade mot porto också ifall man inte bor i närheten.
Oavsett om man har torkställning eller inte bör man ju rengöra eländet m jämna mellanrum. Ta ett par droppar klorin (det är inte farligt i den mängden och det desinficerar så du slipper bli magsjuk), fyll blåsan ca till hälften m ljummet vatten och massera noga så får du bort det "luddiga" som kan uppstå på insidan. Skölj ur ordentligt för att slippa ev klorsmak. Ett enkelt sätt att hålla camelen i trim!
/K

Tillbaka
Topp