Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Hur funkar en street mtb för längre turer?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dirtbag" data-source="post: 538432" data-attributes="member: 58227"><p>Det är en otrolig skillnad att sätta sig på en cykel som är anpassad till det man ska göra, jag tycker det är en uppenbarelse varje gång jag tar min landsvägscykel och trampar iväg, att det faktiskt rör på sig framåt utan större ansträngning. </p><p></p><p>Men... Jag brukar köra längre XC turer med min Stinky, och det går. Jag skulle aldrig ta ut den på landsvägen, men, jag har bekanta som har bra tider på Vätternrundan med mountainbikes (med slicks). Däremot vet jag inte med utväxlingen på en street mtb, men det borde väl gå det med.</p><p></p><p>Vill man bara ha en cykel så skulle det nog vara bättre att skaffa en som är bäst till EN sak och inte någon mittemellangrej och sen helt enkelt leva med sitt val när man ger sig ut på landsvägen. Däremot skulle nog några olika uppsättningar med däck inte skada.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dirtbag, post: 538432, member: 58227"] Det är en otrolig skillnad att sätta sig på en cykel som är anpassad till det man ska göra, jag tycker det är en uppenbarelse varje gång jag tar min landsvägscykel och trampar iväg, att det faktiskt rör på sig framåt utan större ansträngning. Men... Jag brukar köra längre XC turer med min Stinky, och det går. Jag skulle aldrig ta ut den på landsvägen, men, jag har bekanta som har bra tider på Vätternrundan med mountainbikes (med slicks). Däremot vet jag inte med utväxlingen på en street mtb, men det borde väl gå det med. Vill man bara ha en cykel så skulle det nog vara bättre att skaffa en som är bäst till EN sak och inte någon mittemellangrej och sen helt enkelt leva med sitt val när man ger sig ut på landsvägen. Däremot skulle nog några olika uppsättningar med däck inte skada. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Hur funkar en street mtb för längre turer?
Tillbaka
Topp