Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur går man till väga för attt jobba som skidlärar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telismanen" data-source="post: 285981" data-attributes="member: 66355"><p>Tjenare.. </p><p></p><p>Skulle nog kunna svara pa en hel del fragor!</p><p></p><p>Ska du jobba i alperna (i alla fall österrike där jag jobbar) sa är det ingen större ide att ga nagon utbildning i sverige! i Sverige kan man efter examen ga ett steg vidare och fa ISIA status som skall vara nagon internationell examen. MEn det har de inte fört talas om här nere.... sa inte särskilt internationellt! Men som sagt jag fick jobb efter att ha gatt steg 1 i sverige. Men Ska du jobba här ska du ga den tyska steg 1 som heter anwärter! Helst ska du ga Dual-anwärter da kan du undervisa bade snowboard och skidor! En anvärter kostar runt 550 Euro plus boende och liftkort och varar typ 10 dagar. Har du denna är det inga som helst problem att fa jobb tror jag! </p><p></p><p>När du har anwärter Kan du göra LAndeslehrer. Men da maste du kunna aka riktigt bra skidor för att klara inträdesprovet! Och Landes kostar ävenm en hel del pengar! </p><p></p><p>Det är även bra att kunna lite tyska om du ska jobba i österrike! Men det gar ända!</p><p></p><p>Det är ganska mycket jobb och typ oftast 6 dagar i veckan. Men som fanatiker hinner man oftast ett ak efter och ett före jobbet om man vill! Och i början är det smaungar som gäller men det är kul det med!</p><p></p><p>Betalt far man sa att man överlever men mer är det inte. Jag far ut typ 750 euro i manaden efter skatt och da har jag gratis boende, liftkort och oftast gratis lunch med ungarna pa jobbet. </p><p></p><p>Undrar du nagot sa bara säg till.</p><p></p><p>Har akt tiefschnee som det heter hela dagen! </p><p>I morgon far man nya kids!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telismanen, post: 285981, member: 66355"] Tjenare.. Skulle nog kunna svara pa en hel del fragor! Ska du jobba i alperna (i alla fall österrike där jag jobbar) sa är det ingen större ide att ga nagon utbildning i sverige! i Sverige kan man efter examen ga ett steg vidare och fa ISIA status som skall vara nagon internationell examen. MEn det har de inte fört talas om här nere.... sa inte särskilt internationellt! Men som sagt jag fick jobb efter att ha gatt steg 1 i sverige. Men Ska du jobba här ska du ga den tyska steg 1 som heter anwärter! Helst ska du ga Dual-anwärter da kan du undervisa bade snowboard och skidor! En anvärter kostar runt 550 Euro plus boende och liftkort och varar typ 10 dagar. Har du denna är det inga som helst problem att fa jobb tror jag! När du har anwärter Kan du göra LAndeslehrer. Men da maste du kunna aka riktigt bra skidor för att klara inträdesprovet! Och Landes kostar ävenm en hel del pengar! Det är även bra att kunna lite tyska om du ska jobba i österrike! Men det gar ända! Det är ganska mycket jobb och typ oftast 6 dagar i veckan. Men som fanatiker hinner man oftast ett ak efter och ett före jobbet om man vill! Och i början är det smaungar som gäller men det är kul det med! Betalt far man sa att man överlever men mer är det inte. Jag far ut typ 750 euro i manaden efter skatt och da har jag gratis boende, liftkort och oftast gratis lunch med ungarna pa jobbet. Undrar du nagot sa bara säg till. Har akt tiefschnee som det heter hela dagen! I morgon far man nya kids! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur går man till väga för attt jobba som skidlärar
Tillbaka
Topp