Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur gör man en egen box?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frebaman" data-source="post: 908089" data-attributes="member: 118831"><p>om ja minns rätt är det HDPE plast de anvender i backarna (alltså sånt som hockeyrinkar har runt rinken). själv har jag på min box svart polyethen (PE) funkar hur bra som helst det också. Grön polyethen har den bästa glidytan men är dock väldit dyr. plexiglas lönar de sig inte att sätta på för det tål inte kyla och det spricker om det e - grader lätt när du åker på det (satsa ej på plexi). pvc tror jag ocksså man kan anvenda, har dock aldri prövat det, men har prövat att raila på pvc rör (bajsrör/avloppsrör) och det glider asbra. bygg själva boxen av trä. hör av dig om du vill veta mer om boxbygge har byggt en nyligen och det blev fett grymt, du kan se en bild på mitt setup i min sida. /PEACE/</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frebaman, post: 908089, member: 118831"] om ja minns rätt är det HDPE plast de anvender i backarna (alltså sånt som hockeyrinkar har runt rinken). själv har jag på min box svart polyethen (PE) funkar hur bra som helst det också. Grön polyethen har den bästa glidytan men är dock väldit dyr. plexiglas lönar de sig inte att sätta på för det tål inte kyla och det spricker om det e - grader lätt när du åker på det (satsa ej på plexi). pvc tror jag ocksså man kan anvenda, har dock aldri prövat det, men har prövat att raila på pvc rör (bajsrör/avloppsrör) och det glider asbra. bygg själva boxen av trä. hör av dig om du vill veta mer om boxbygge har byggt en nyligen och det blev fett grymt, du kan se en bild på mitt setup i min sida. /PEACE/ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur gör man en egen box?
Tillbaka
Topp