Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur har Val d'Isère förändrats de senaste 20 åren?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SoulRider" data-source="post: 1305757" data-attributes="member: 185650"><p>Inte heller någon koll på hur det var för 20 år sedan men har i vart fall varit där ett par gånger under de senaste ca 10-åren. </p><p></p><p>Val d'Isère är nog min favoritort alla kategorier i Alperna. Ofta mycket och bra snö (fortfarande). Mysig by. Bra off-piste (även när det snöar, till skillnad från t.ex. Val Tho och ett skäl att bo i Valdi istället för Tignes. Mycket bra afterski (föredrar Cocorico men även välkända Folie Douce finns). Åk utanför absoluta högsäsongen bara så borde du slippa att stå i kö jobbigt mycket. Jag har åkt runt månadsskiftet jan/feb. På nätterna hade vi under 20 grader kallt ett par gånger men å andra sidan snöade det mycket flera av dagarna och fin kallsnö att njuta av. </p><p></p><p>Ingen erfarenhet av hur det är i april men med tanke på den fina åkhöjden som finns i både Valdi och Tignes borde det vara ett av de bättre alternativen i Alperna vid den tiden på året.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SoulRider, post: 1305757, member: 185650"] Inte heller någon koll på hur det var för 20 år sedan men har i vart fall varit där ett par gånger under de senaste ca 10-åren. Val d'Isère är nog min favoritort alla kategorier i Alperna. Ofta mycket och bra snö (fortfarande). Mysig by. Bra off-piste (även när det snöar, till skillnad från t.ex. Val Tho och ett skäl att bo i Valdi istället för Tignes. Mycket bra afterski (föredrar Cocorico men även välkända Folie Douce finns). Åk utanför absoluta högsäsongen bara så borde du slippa att stå i kö jobbigt mycket. Jag har åkt runt månadsskiftet jan/feb. På nätterna hade vi under 20 grader kallt ett par gånger men å andra sidan snöade det mycket flera av dagarna och fin kallsnö att njuta av. Ingen erfarenhet av hur det är i april men med tanke på den fina åkhöjden som finns i både Valdi och Tignes borde det vara ett av de bättre alternativen i Alperna vid den tiden på året. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur har Val d'Isère förändrats de senaste 20 åren?
Tillbaka
Topp