Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur hittar man bra Heli i Kanada/Alaska
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="josh" data-source="post: 901039" data-attributes="member: 25355"><p>100 000 for Alska later i overkant. Kanske om du aker med nagon av de mer "kanda" arrangorerna eller vill aka i 2 veckor. Har precis bokat en trip till Cordova, Alaska och kommer kora med <a href="http://www.alaskaheliski.com/" target="_blank">http://www.alaskaheliski.com/</a></p><p>Kan saga att jag gjort valdigt mkt reaserch och finner deras upplagg bast. Du har 4 helitimmar pa en vecka. Det ar ca 3 fulla dagar och ar ungefar snittet vad du vanligtvis aker under en vecka pga vadret.(de flesta andra kor ca 6 timmar per vecka men du har tur om du kan utnyttja det) Det finns dock en sitlift(comba med hike) ett par km fran anlaggningen vid MT Eyak som kan anvandas vid downdays. Om du vill oka dina helitimmar kostar det 850 usd Pp och timme och det lar man gora om vadret ar stabilt. Trots detta sa ser jag PNH som basta alternativet value for money.</p><p>4850 USD kostar en vecka och da ingar heli, mat och husrum. Lag till 8-10 000 SEK for flyg(iceland air fran sthlm verkar vara bra for de som bor i Sverige). Kommer kombinera denna trip med ytterliggare en vecka och da troligtvis Mt Baker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="josh, post: 901039, member: 25355"] 100 000 for Alska later i overkant. Kanske om du aker med nagon av de mer "kanda" arrangorerna eller vill aka i 2 veckor. Har precis bokat en trip till Cordova, Alaska och kommer kora med [URL]http://www.alaskaheliski.com/[/URL] Kan saga att jag gjort valdigt mkt reaserch och finner deras upplagg bast. Du har 4 helitimmar pa en vecka. Det ar ca 3 fulla dagar och ar ungefar snittet vad du vanligtvis aker under en vecka pga vadret.(de flesta andra kor ca 6 timmar per vecka men du har tur om du kan utnyttja det) Det finns dock en sitlift(comba med hike) ett par km fran anlaggningen vid MT Eyak som kan anvandas vid downdays. Om du vill oka dina helitimmar kostar det 850 usd Pp och timme och det lar man gora om vadret ar stabilt. Trots detta sa ser jag PNH som basta alternativet value for money. 4850 USD kostar en vecka och da ingar heli, mat och husrum. Lag till 8-10 000 SEK for flyg(iceland air fran sthlm verkar vara bra for de som bor i Sverige). Kommer kombinera denna trip med ytterliggare en vecka och da troligtvis Mt Baker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur hittar man bra Heli i Kanada/Alaska
Tillbaka
Topp